Mooi ontwerp, vind ik. Jammer dat de diameter maar 36mm is.
Dat zijn vooral hobby hoor. Horloge is vrijwel totalloss bij service.
Is t erg… is vraag 2.
Hangt er sterk vanaf waar je gaat inderdaad, maar goed, met de huidige lonen is het gros van de mechanische binnenwerken economisch gezien wegwerp bij een service. Het gros van de Seiko binnenwerken, Mioyta’s, … zijn stuk voor stuk goedkoper om te vervangen dan om ze te laten servicen…
Hangzhou is groot genoeg dat beschikbaarheid van onderdelen en nieuwe binnenwerken in China voldoende zou moeten zijn. Als Baltic zijn verantwoordelijkheid als producent wilt opnemen kunnen ze dit model op zich wel ondersteunen. Of ze dat gaan doen is natuurlijk weer een andere vraag.
Ja dat is voor elk om uit te maken. Bij mij is het idee van een topklasse werk dat 100 jaar mee kan gaan een groot deel van de charme van een horloge van hoge kwaliteit. Zoals ik zei, ik vind het ontwerp van deze Baltic prachtig. Vraag dan 200 euro meer met een basis Zwitsers uuwerk binnenin.
Serviceability ben ik gevoelig aan. Die nieuwe swatch group uurwerken met plastic onderdeeltjes doen het voor mij ook niet.
Ik denk echt niet dat je met €200 in de buurt komt van een Zwitsers binnenwerk met microrotor, en ik neem aan dat dát nu net het punt was om voor dit binnenwerk te kiezen: iets anders aanbieden dat je ergens anders (nog) niet kunt vinden. Hadden ze er gewoon een Peseux in geknikkerd had je ook weer iets 13 in een dozijn gehad
Heb je geen micro-rotor…
Goeie maat, interessant uurwerk, alleen jammer van de secondenwijzer. En geen Zwitsers uurwerk, who cares? Ik vind dit veel interessanter dan de zoveelste Sellita.
Elk het zijne. Vraag me af wat de fabriekswaarden qua nauwkeurigheid zijn voor dit uurwerk - ik kan niets online vinden. Ben wel zéér benieuwd.
Welke kleur heb je?
Hm interessant. Ik ben ook baltic fan en sommig van de ontwerpkeuzes bevallen me wel: de wijzerplaten, maat, en de indices vind ik cool. Maar aan de plaatsing van de kleine seconde moet ik op z’n minst nog even wennen… Over het uurwerk heb ik verder niet echt een mening. Ik vind het in ieder geval tof dat ze kwa ontwerp hun eigen ding lekker doen.
Enkel blauw is nog beschikbaar ondertussen dus dat doen ze goed.
Typisch hangt dit voor Chinese binnenwerken sterk af van wat de klant wilt en van het gekozen kwaliteitsniveau. Typisch voor de allergoedkoopste (die in principe niet echt afgeregeld worden) is +/- 60 s/dag, en van daaruit beter voor de hogere kwaliteitsniveaus. Deze 5000b is echter enkel beschikbaar in de hogere kwaliteitsniveaus en zou af fabriek afgeregeld zijn op een maximale afwijking van +/- 20s /dag.
EDIT: een deel van mijn copy/paste tekst was weggevallen
Ben best beetje fan van baltic. Zag ingedachte de salmon met bruine band al om mn pols.
Mooi ontwerp, uurwerk ja boeit me iets minder. Maar lijkt mij echt iets te klein. Begin nu pas beetje te wennen aan 38 van de aquascape.
En ze zijn toch best populair of ze hebben er niet zoveel gemaakt, 2 kleuren al op.
Zalm was al uitverkoicht dus de zilveren. Blauw gaat veel te klein dragen in een 36mm kast.
Dat zou me zwaar verwonderen want een eta elaboré staat daar nog niet op afgeregeld
Anyway, we mogen hierover verschillen van mening hoor. Ik vind het uurwerk het horloge én het merk onrecht aandoen.
Al stoppen ze ook zo’n Seagull chrono in hun bicompax modellen dus het is niet zonder precedent.
En zoals ik zei, voor de rest is dit horloge zéér aantrekkelijk imo. Zeer toffe styling.
Dat is exact de maximale afwijking van een Elaboré grade 2824-2, ook niet toevallig. De Hangzhou 5000 zit in hun “premium range” en is af fabriek enkel te krijgen in hun hogere kwaliteitsniveau’s. In dit geval standaard gereguleerd op 5 posities en met een maximale afwijking van +/- 20s/dag. Dit waren destijds ook de specificaties zoals we ze doorgestuurd kregen van Hangzhou zelf toen we op WUS nog een project wilden bouwen rond dit binnenwerk. Op vraag van de klant kon hier van afgeweken worden…
We gaan het meemaken…
Pak maar in en geef maar mee! Mooi klokje, mooie maat (oversized is voorbij) en interessant uurwerkje. Als de QC goed is maakt het niet uit dat het in China gemaakt is.
Deze thread doet me denken aan de discussies rondom Sony televisies in de jaren 60. Werd toen ook erg lacherig om gedaan…
Wat ik graag wil weten is waarom die Chinese uurwerken dan zo matig/slecht zijn. Ik mis feiten. Zonder cijfers/statistieken/referenties lijken het wel allemaal opinies. Proof me wrong!
PS Ik heb een horloge met zo’n 5000 Chinees micro rotor uurwerk en heb het op de timegrafer gehad en uit elkaar gehaald. Ik zie het negatieve (nog) niet.