Je mag de betere Chinese uurwerken echt niet onderschatten. De PT5000 komt af fabriek geregeld op +/- 12s /dag en heeft zelfs een versie die als chronometer gecertificeerd (door Glashütte, niet COSC) te verkrijgen is.
Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik koop geen horloges met dergelijke werken in maar anderen duidelijk wel, geen probleem.
Ik vind het gewoon jammer want voor de rest vind ik het een tof horloge
De Chinese werkjes (klonen) draaien al geruime tijd mee. Ik heb er al voldoende horlogemakers over gesproken, en heb er zelf een jaar lang in de horlogemakers school mee gespeeld. Je zou kunnen beginnen in het topic over de befaamde HF limited met Seagull werk. Volgens mij handelt die organisator vandaag nog steeds de garantiegevallen af 🥲
Los daarvan kán het best dat deze fabrikant beter is, ik vind er wel niet veel over online. En ik betwijfel het ook ten zeerste. Aliexpress bouwt het in zijn 200 euro horloge in, erg hoogwaardig kan het niet zijn.
Als die niet bevalt moet je maar ff een pm sturen.
Ik kan alleen voor mezelf spreken hier. Ik probeer je niet te overtuigen maar uit te vinden hoe je tot die conclusie bent gekomen over die “dergelijke uurwerken”. Is dat uit ervaring, heb je het in een vakblad gelezen, op YouTube gezien oid? Ik probeer juist te leren van de ervaring van anderen!
Zie boven, ik heb het voor je toegevoegd. Kan je lekker aan de gang.
Wat kost zoiets dan?
Je bent me kwijt nu. Het gaat hier toch niet over Seagull? Dat is toch een compleet andere fabrikant? Denk je niet dat het verstandig is dat we ons van meningen en opinies onthouden totdat de feiten bekend zijn.
Kan me voorstellen dat we van elkaar kunnen leren door ervaringen te delen. Anders gaat het hier op een autoforum lijken. Italiaanse auto’s? Die roesten allemaal al in de folder! (Echt gelezen op een autoforum )
Ik zal wel zelf beslissen wat ik wel en niet deel op dit openbare forum. Wat jij daar nu precies van moet vinden kan me niet veel schelen. Ik heb m’n deel gezegd; knap horloge, maar gigantisch wantrouwen tov het uurwerk. Klaar
Zal ik doen
Allemaal sold out zie ik nu. Snel gegaan
Mooi ding zeg! Normaal houd ik niet van 36mm horloges met 20mm lugs (uit verhouding) maar bij deze viel het me niet op tot ik het las. Kan alleen niet vinden wat de waterdichtheid is
Wat denk jij ervan @Fate_Amenable_To_Change?
Ja ik wacht ff de foto’s af, ik vind hem er op de instastories al heel anders uit zien dan in de release.
Bedankt!
Meer mensen die hem besteld hebben hier?
Staan al wat filmpjes op youtube. Ziet er toch wel goed uit zo
Toch vind ik de movado mooier…
Oh ik ook hoor. Geen vergelijk.
Ik vind het niet onaardig om te zien hoor
De zandkleurige vind ik het leukst
-
STAINLESS STEEL CASE
-
36MM (diameter) X 44MM (lug to lug)
-
THICKNESS : 9,9MM (Glass included)
-
LUG WIDTH : 20MM
-
AUTOMATIC MOVEMENT HANGZHOU CAL5000A
-
MICRO-ROTOR
-
42h POWER RESERVE
-
HIGH-DOMED HESALITE GLASS
-
GRAINY FINISH DIAL
-
GUILLOCHE SECONDS SUB-DIAL
-
CIRCULAR BRUSHED RAILROAD
-
ITALIAN CALF LEATHER STRAP
Fantastische specs. Ik heb Baltic aangeschreven over de waterdichtheid. Als die 50m WR of meer is bestel ik er direct een zodra de zalmroze weer beschikbaar komt.
Zo niet? Jammer. Prachtig horloge, maar niet voor mij.
Wat is die nu dan?
Mag toch hopen dat je je handen kan wassen met dat ding om.