Nieuwe release Citizen Promaster 37mm

Citizen introduceert een nieuw model/formaat Promaster in 37mm, ik vind ‘m tof, mijn vrouw wil een roze,

Wat vindt HF? Is 37mm niet te klein voor een duiker?

15 likes

Ze zijn zelfs 36,5 :wink: maar ik moet zeggen best leuk. En de maat zal voor iedereen persoonlijk zijn. Ook mijn vrouw zal de roze graag in haar collectie hebben.

1 like

37mm, meestal vrij klein voor een duiker, maar die blauwe is wel erg aantrekkelijk :slight_smile: Ik wil hem wel uitproberen.

1 like

Ik twijfel tussen blauw en zwart :wink:

1 like

Duikers onder de 39mm zijn klein. Met zo’n bezel blijft er weinig dial over.

4 likes

Voor een duiker zou ik hem bij mij met een gemiddelde pols wat te klein vinden. Voor een dressy kan dit formaat dan weer wel. En ook die vented diver strap vind ik te lomp en soms ook onpraktisch voor het dagelijks gebruik. Ik zou zelf dan toch kiezen voor een andere ED.

2 likes

Trouwens een 39 mm. duiker is voor mij da bomb. En die heb ik! :grin::+1:

Welke?

1 like

Boktoc 420 SE met sandwich dial en coke bezel.

1 like

Leuke maat, vind ik. Maar ik zal hem niet kopen. Ik heb al een paar duikers. Misschien gaat Citizen ook nog andere modellen in kleinere maten uitbrengen. Ik ben door de maanden heen leuke tegengekomen, maar ze zijn altijd te groot.

2 likes

Ja, dat is ook zo met de grotere broer van dit horloge. Die is, voor mij althans, net een tikje te groot met 43 mm.

Dus het is 37 of 43, de sweet spot net er tussenin hebben ze niet. Of ik moet iets gemist hebben :grin:

2 likes

Bij mijn weten is er geen van bijvoorbeeld 40mm (maximale grootte voor mij)

2 likes

Precies! En dat vind ik een gemiste kans van Citizen.

1 like

Maar dit model bestond toch al?

Volgens mij heeft iemand hier op het forum een EO2021-05L.

2 likes

Leuke release. Ik heb duikers in 39 en 41mm. Eens in het echt aanschouwen. Blauw en zwart zijn best cool :sunglasses:

1 like

Huh… Deze is best cool. Zeker die blauwe zal een lekkere zomer knaller zijn.

1 like

Volgens mij heb je gelijk, in ieder geval de zwarte. Maar die roze en blauwe spreken natuurlijk wel aan, zeker in dit jaargetijde :+1:

Ik vind 37mm horloges mooi staan bij mij. Maar duikers niet. Een duiker mag voor mij 40mm of iets meer zijn, afhankelijk van het model

1 like

Het bestond inderdaad al, de EO2020-08E:

https://www.mastersintime.com/citizen-promaster-ladies-diving-watch-with-date-eo2020-08e.htm

De EO2021-05L is de blauwe versie:

https://www.mastersintime.com/citizen-promaster-stainless-steel-ladies-diving-watch-with-date-eo2021-05l.htm

Maar nu dus in nieuwe kleurstellingen tegen een hogere prijs verkrijgbaar :wink:

Zo! Die rosegouden/roze is echt een knaller, zeg! :star_struck:


Vind het leuk dat de laatste paar jaar steeds meer horloges in leuke kleuren uitkomen. Lekker mee blingen op een tropische locatie! :desert_island: :sunglasses:

Nou, weet ik niet. Ik ben sowieso blij dat er weer steeds meer duikers in klassieke maten komen. Zou 'm om de pols moeten zien. Ik vind 'm er in ieder geval niet raar klein of uit proportie uitzien, zo op de plaatjes. Maar het hangt natuurlijk verder af van jouw eigen polsomvang, je persoonlijke voorkeur en hoe zo’n horloge valt. Dus mijn advies zou zijn: passen en dan oordelen.

1 like