Nieuwe release Citizen Promaster 37mm

Prima maatje, ook voor kerels

7 likes

Kijk, daar hebben we ‘m, gaaf!

1 like

Lugless: Ja. Met wat langere lugs: Zeker niet.

Maar eerlijk is eerlijk: de zoveelste Eco drive met mineraalglas… Ik heb nog nooit een Citizen duiker gekocht, en dat is vanwege het glas. Wat jammer is, want Citizen maakt de meest fantastische clear coated saffiertjes. Ze kunnen het, maar doen het gewoon niet in het lagere segment.

En Citizen mineraal is vele malen breekbaarder dan Hardlex. Ik heb al een soort van hekel aan Hardlex. Zoals in de comments op Hodinkee werd geroepen:

For the love of all that is holy, charge me 24.99 more and fit the watch with a sapphire crystal. Orient does it in this price range as do many of the microbrands. Please.

4 likes

Eindelijk een Eco-Drive duikertje met perfecte maten!

3 likes

Ik word er blij van en zie er wel een vervanger in voor m’n automatische promaster.

2 likes

Via 2 Citizen dealers te horen gekregen dat het geen NL versie is en derhalve niet te bestellen.
Citizen.com verstuurt niet outside US, iemand een andere suggestie wellicht?

Vind ze wel leuk! Ook qua maat, loop je tenminste niet rond zo van: “kijk mijn dikke duiker eens om mijn pols hangen”. Want dat doet mijn 44mm Casio Duro wel, hoe gaaf ik 'm ook vind.

Model wijzers past wel bij het formaat.

Leuke kleuren, zit ook iets moois voor de dames bij die van duikers houden.

2 likes

Onzin

1 like

Leuk voor je vrouw/vriendin! Al heeft mijn vrouw niks met duikhorloges voor haarzelf.

https://www.hollandwatchgroup.com/citizen-promaster-stainless-steel-ladies-diving-watch-with-date-eo2021-05l.htm

1 like

Prima onderbouwing van je mening. Ok, op een dames/shemale/kleinbepolste mannen pols staat het prima.

Ik zou hem niet groter willen!

Geen verdere onderbouwing nodig… :innocent::wink:

1 like

Idd. Jij kan een maatje groter hebben :+1:

2 likes

het verschil tussen de 36,5 en de 44 mm uitvoering op mijn 18,5 cm pols:

0f4f2305740d6a5179fcab78cb6d545e615a8d21_1_375x500

1 like

Ha! Thanks maar ze wil de roze… :cherry_blossom:

2 likes

Update: inmiddels in bestelling via Veerman in Huizen

1 like

Ster_logo

2 likes

Sorry… :man_facepalming:

2 likes

Doe maar 36,5 want 44 hangt bij over je pols heen. Ik vind bij de 36,5 sowieso alles beter qua verhoudingen. Maar dat is persoonlijk.

Overigens heb ik maar een 17,5cm pols en de Casio Duro van 44mm hangt er helemaal niet overheen qua breedte. Pols omtrek zegt niet alles, de vorm is ook belangrijk.

2 likes

Dat is nou weer jammer.

2 likes