Hallo Forumleden,
Zit nog redelijk vers in de hobby, maar heb de smaak inmiddels goed te pakken. Kom net deze twee nieuwe modellen van TAG Heuer tegen en was benieuwd naar jullie mening.
Ik denk, doe eens gek; mijn eerste topic, tips zijn altijd welkom😉.
*Aquaracer Professional 1000 Superdiver
Bron
Tag Site
Naar mijn idee een leuke variant van de Tag divers. Waar we de vorige generatie veel gele accenten zagen, lijkt oranje het nieuwe detail-kleurtje van TAG te zijn, cool. (een kleine hat tip naar Max?) Alhoewel, over een oranje ‘detail’ kunnen we even verderop in de line-up niet echt meer spreken…
De vorm van de minute hand is duidelijk anders dan de professional 300. Esthetisch ben ikzelf hier minder enthousiast over, maar uiteraard weegt het praktisch nut van de diver hier zwaarder. De donkere kroon met guard is een visueel meer geslaagde toevoeging, alhoewel dit wel wat “onbalans” in het geheel brengt door de omvang
Zwaar weegt de grotendeels uit titanium opgebouwde 45mm kast allerminst. Het lichtmetaal herbergt het door het Zwitserse Kenissi geproduceerde calibre TH30-00 uurwerk. Kennis en ervaring van ondergetekende stranden hier. Ben dan ook erg nieuwsgierig naar jullie idee over het gebruik van/ervaring met dit uurwerk, en de looks van deze deep diver !
.
.
.
Carrera Plasma
Nu ik er een paar keer naar heb gekeken, toch wel een gaaf ding. Echt een keer wat anders maar het moet daarom duidelijk wel je smaak zijn. In eerste instantie is het horloge als geheel naar mijn mening een beetje to much. Met de (CVP)diamanten kroon, érg shiny dail én diamanten op deze manier in de case verwerkt.
Ik kan het toepassen van zulke nieuwe technieken wel echt waarderen. Alhoewel ik niet verwacht dat kunstmatige CVP diamanten ooit dezelfde status als echte krijgen, worden ze (mede hierdoor) wel steeds meer geaccepteerd als duurzaam & betaalbaar(der) alternatief.
De manier waarop de diamanten in de case zijn verwerkt heb ik nog nooit eerder gezien. Het is in mijn ogen niet persé mooi, zo vanaf de plaatjes. Toch is het echt weer eens wat anders, daardoor heeft 't voor mij ook wel weer wat. Zie de techniek daarom in enige vorm ooit nog wel een trend(je) zijn. Wat denken jullie?
Bron
TAG Site
.
.
.
Aquaracer Professional 200 Solargraph
Turtle by day, party animal by Night.
Ook hier weer maakt Heuer gebruik van innovatieve technieken om een unieke persoonlijkheid aan het horloge te geven. Het gebruik van super luminova in de bezel op deze wijze is voor mij nieuw en lijkt geinspireerd op de Calibre 5 Turtleshell. 's Nachts licht deze op om een rokerige gloed aan de pols te doen verschijnen, erg tof!
De nieuwere achthoekige indices maken in dit model plaats voor de langwerpige, een gemiste kans, of niet? Verder herbergt de donkere dail solar techniek en laadt het het nieuwe caliber TH50-00 uurwerk dus op. Leuke techniek, maar naar mijn idee niet in een zwitsers horloge, ook al is het een Tag😉of denken we daar anders over?
Tag Site
.
.
.
Aquaracer Professional 300 Orange
“all aboard the colour hype train”
Super gave variant. Behoeft geen verdere uitleg.
Tag Site
Mij hebben ze in ieder geval verrast & enthousiast (hallo, eerste topic) met deze Line-up! Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.