Nieuwe releases van Seiko

Hallo allemaal,

Seiko heeft onlangs 3 nieuwe horloges aangekondigd ter ere van the 55th Anniversary van hun duik horloges. Allemaal gelimiteerd op 1100 stuks en recreaties van hun iconische oerduikers uit 1965, 1968 en 1975.
Werkelijkwaar schitterend als je het mij vraagt. Zie onderstaand artikel voor de info en foto’s.

Introducing: A Trilogy Of Seiko 55th Anniversary Dive Watches

Wat vinden jullie?

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

2 likes

6800 voor een Seiko duiker… joe joe denk het niet :sob:

4 likes

Veel te duur

Ik heb wel eens meer betaald voor een horloge met mindere specs, dus laten we niet hypocriet gaan doen: ik vind die SLA037 supervet.

Die MM is leuk maar doet me niet zoveel en Tuna’s kunnen we wat mij betreft als categorie afschaffen.

Maar die blauwe 62MAS: :ok_hand: .

16 likes

De 62mas en de Marine Master 300 zijn beide hi-beat. Qua specs dus inderdaad wel echt hoogstandjes.

1 like

https://www.instagram.com/p/B9Y2iQknFzG/?igshid=qrrpfbcx6rox

Onwijs cool. Ik zou er wel een stalen band bij willen.

22 likes

Seiko is lekker bezig. Deze gelimiteerde modellen van 1964 exemplaren komen ook uit. Ik heb gebeld met mijn juwelier en er worden er maar 24 in Nederland geleverd. Ik heb inmiddels het zwarte model kunnen reserveren bij mijn juwelier die is ingeloot voor de groene en zwarte versie.

3 likes

I hear you, brother.

1 like

Deze is ook prachtig!

1 like

Mooie horloges…maar 6800 euro mooi? Neen

Het is veel van het zelfde…

Seiko & grand seiko komen met de ene naar andere nieuwe modellen en Limiteds (lijkt omega wel :wink:), helaas gaan de prijzen dermate omhoog dat ze onberijkbaarder aan het worden zijn en dat is jammer.
Eerst kon je op elke vraag seiko zeggen, nu vallen ze steeds vaker buiten het budget, zelfs een 5’je.
Sommige doen het nog met de oude specs andere hebben weldegelijk een upgrade gekregen, de prijsverhogingen staan niet in proportie voor mijn gevoel.

2 likes

Nee Dus. Een 8L55 is niet eens een chronometer uurwerk wat in deze prijsklasse schandalig is. Zeker vanwege het bijna 3000 euro premium tov de sla017. Voor minder geld koop je een hi beat GS chronometer.

Het verschil is dat dat waarschijnlijk geen nieuw horloge was. Ik heb met te veel betalen voor nieuwe horloges toch wel problemen

Ik vind deze echt heel mooi. Supergaaf. Maar als ik me niet vergis zit ook hier net een te matig uurwerk in. Hij tikt iig op 21,600. Dat vind ik jammer voor 1300 euro.

8 likes

Maar het is wel echt een prachtig horloge! :heart_eyes:

1 like

Zoals hierboven al vaker is aangegeven is de 62MAS/6217 freaking awesome!!!

Maar die prijs… Man, man, sjonge sjonge. Doei.

Zeker, maar die bandaanzet???

Aardig, maar ik hou het bij mijn SLA025. De blauwe versie vind ik niet mooier (en nog steeds geen stalen band, Meh…)

Dit stukje tekst sprak mij wel aan:
“ Sometimes, it feels like some of the Swiss brands send a junior marketing associate into the archives and tell them not to come out until they’ve found an obscure model that could be turned into a modern “homage” piece. We end up with re-creations of watches that weren’t significant back in their time, and end up missing the mark in the modern era. ”

2 likes

Mooie Seiko’s., maar de prijs. Kan echt niet.

1 like

Jep, deze spb149 gaat meen ik 1350,- kosten. Dat vind ik dan nog een mooiere prijs, dus hier ga ik vanaf juni zeker op letten!

1 like