Nieuwe releases van Seiko

Past deze van Strapcode daar niet op?

2 likes

Ik hoop van niet.

3 likes

Die vind ik ook erg tof! Ziet er gaaf uit :ok_hand::ok_hand:

1 like

Drip

Heeft Seiko een paar jaar geleden niet optisch gezien dezelfde horloges als limiteds uitgegeven (enig verschil dat dit een high beat uurwerk is)?

Ik had tot voor kort nog de dromerige illusie dat die SLA039 dan de vervanger van mijn SPB077 kon worden…

Maar wat een prijs…

Dan hebben ze ze straks ook nog in één setje van de drie horloge’s.:flushed::money_with_wings:

Wel denk ik ( aan enkele foto’s zo te zien ) dat je met dat nieuwe ‘ ever brillant ‘-staal , straks IRL niet weet wat je ziet zo mooi.

1 like

Alleen de prijs is wat minder vintage :grimacing: Bij Seiko denk ik simpelweg aan een ander segment. Ze zijn wel heel mooi!!

1 like

Seiko is voor mij het geld zeker waard. We moeten eens stoppen met achterhaalde maatstaven. Prachtige horloges. Ik vind de SLA039 prachtig. En dan met een high beat uurwerk.

1 like

Een niet chronometer en niet GS afgewerkt uurwerk voor een prijs van meer dan een GS? :thinking::thinking: Voor die 7000 euro verwacht ik wel iets dat qua specificaties ook mee kan en niet alleen maar mooi is. Ik verwacht dan niet een leuk duikertje op rubber.

3.5 voor een SLA017 op staal snapte ik nog. Duur maar niet te duur. Maar Seiko lijkt de prijzen nog veel verder op te rekken. De rek was er al uit. Ik denk dat weinig mensen intresse zullen hebben in deze dingen.

1 like

Begin nou niet over uurwerken. Er zijn duikers van ver boven list die het dubbele kosten en die een massaal geproduceerd simpel uurwerkje hebben. Een niet Chronometer wil niet zeggen dat ze onnauwkeurig zijn.

1 like

Een Rolex submariner a 7.5k biedt veel meer value for money. Een superieure stalen band, verdere details als witgouden indices, 5 jaar garantie en een superlative chronometer uurwerk. Wat dat betreft heeft seiko nog veel te leren qua package daar van.

Ze hebben iig een toegestane afwijking van -10 en +15 secs per dag. Wat natuurlijk absurd veel is voor een horloge in deze prijsklasse. In deze prijsklasse mogen we namelijk ook wel mierenneuken over kleine dingen.

Ik zal het nog wat verder aandikken. Ik vind het beschamend van Seiko dat ze hebben gedacht dat dit pakket 7000 euro waard is. Dan heb je als merk alle realiteit verloren.

1 like

Toegestane nauwkeurigheid. Alle seiko’s die ik heb gehad liepen binnen een paar seconden. En sorry hoor, als ik naar een sub kijk val ik in slaap, dat doe ik bij deze Seiko’s absoluut niet. Een Rolex om waardevastheid, prima, maar hij zal nooit uit de kluis komen.

1 like

Maar neem dan Omega als voorbeeld. Die hebben ook master chronometer horloges op staal voor minder geld dan deze Seiko. Ik snap het price point iig totaal niet.

1 like

Ik denk dat ze als zoete broodjes zullen gaan, wereldwijd. Als dat zo is, is het een prima price point.

1 like

Komt dat niet meer omdat ze er maar zo weinig van maken? :stuck_out_tongue:
De premium voor het zijn van een limited is wel erg hoog, zeker als je kijkt wat je ook voor die prijs kan krijgen.

Haalt niet uit, als ze snel alles verkopen zijn ze de volgende keer nog duurder. Dat leer je in 4 havo. Vraag en aanbod.

Maakt het nog geen fair value for money. Kennelijk leer je dat pas op het vwo? :wink:
Edit: ik maak een grapje, niet boos worden

2 likes

Nee, het is jouw value voor money. Als iemand hem koopt, is dat het wel voor die persoon.
Edit, ik heb rond de napoleontische tijd beiden gedaan.

2 likes

Voor dat geld moet hij voor mij minstens binnen chronometer specs lopen. De sla17 was duur, maar ok. Deze zijn met 7000 gewoon duur. Weliswaar high beat en mooi, maar gewoon duur.

Inderdaad lijkt me vraag en aanbod meer iets voor de tweedehands markt. Een nieuw product zou ik als merk voor een realistische prijs die de specificaties van het horloge weerspiegelen in de markt zetten.

Die waren bijna de helft en kwamen zelfs met een stalen band ipv alleen rubber. De SLA025 met 8L55 uurwerk was trouwens ook 5.500.

1 like