Nieuwe Rolex bij een AD altijd uit de stickers bij aankoop?

Ik weet niet hoe dit precies allemaal in mekaar zit en het is ook zeker niet de moeite waard om dat juridisch uit te zoeken. Maar goed life goes on en mn horloge iets trager :sweat_smile:

1 like

Dat is een uitstekende grondhouding. Gewoon, met alles in je leven. :wink:

Slecht verhaal van de zijde van Crownguard. Hij weet immers dat het horloge daar vandaan komt en voor hem maakt het feitelijk weinig verschil of de oorspronkelijke koper terug komt of de nieuwe eigenaar. Ik vind dit dan ook een makkelijke manier om onder de gegeven garantie uit te komen.

Als het horloge helemaal in de kreukels ligt, is het uiteraard een ander verhaal maar daar ga ik even niet vanuit.

Als Crownguard hierbij behulpzaam zou zijn dan koopt @Zov zijn volgende horloge wellicht ook rechtstreeks bij Crownguard en levert dat weer een positieve beoordeling op terwijl nu een negatief verhaal blijft hangen.

Dit soort korte termijn politiek zie ik helaas te vaak.

TIP @Zov: vraag de verkoper of hij terug wil gaan naar Crownguard met het horloge. Ben dan benieuwd naar zijn reactie.

5 likes

Ik krijg een mailtje van iemand die ik niet ken en heeft een horloge van een klant van mij gekocht.
Horloges die niet meer in de fabrieksgarantie vallen geef ik garantie die persoonlijk is en in overleg met de koper wordt de duur bepaald. Ligt ook aan het horloge de staat en historie.
De verkoper wist daarvan en de nieuwe koper ook, heeft hij me zelf verteld.
De nieuwe eigenaar is dus helemaal geen partij in deze en moet zich wenden tot diegene waar hij het horloge van koopt om tot een oplossing te komen.
Uiteraard als de oorspronkelijke verkoper zich dan bij had gemeld had ik via mijn horloge maker kunnen kijken om iets te kunnen doen. Ik heb tot op heden niets vernomen.
Dit neemt overigens niet weg dat ik niet aansprakelijk ben gezien de koper én de nieuwe koper op de hoogte waren van de garantieafpraak die ik heb gemaakt.

8 likes

En zo heeft elk verhaal twee kanten. :+1:

Goed dat jullie elkaar dan alsnog gevonden hebben. Wellicht kun je iets voor hem betekenen, aangezien je wel bereid bent! :+1:

Heldere uitleg en begrijp jou kant ook wel. Maar helemaal niks doen vindt ik een beetje jammer. Hoop dat de 1e koper zich bij jou meld en het “oplost” voor de 2e koper :slight_smile:

Uiteraard

1 like

Het is precies andersom. De nieuwe eigenaar moet naar de oude eigenaar toe (want die heeft garantie gekregen) en dan kan die contact opnemen met Crownguard om het euvel onder garantie te verhelpen. Zo werkt het.

:point_up:

1 like

Zou dat eventueel nog een optie zijn? Uit de mailtjes kwam zo’n mogelijk niet naar voren.

Heb ik ook gezegd dat hij zich moet wenden tot de verkoper. Daar had ik een overeenkomst mee. Niet met de nieuwe eigenaar.

Dank u

1 like

Wel vind ik het een beetje vaag, het zou in principe uiteindelijk niet al te veel uit moeten maken of ik zou komen of de vorige eigenaar.

Je kunt het vaag vinden, maar zo werkt het. Er zijn twee partijen tussen wie een overeenkomst wordt gesloten. Tussen de handelaar en de koper. Als die koper vervolgens een derde partij op het feestje wil uitnodigen prima, maar onder diens verantwoordelijkheid. :wink:

2 likes

Wel degelijk. Heb ik u ook uitgelegd waarom

1 like

Joh, hij geeft aan dat hij bereid is. Bel hem morgen netjes op en wees geduldig en lief. :wink:

1 like

Toch wel want als je het een beetje in de gaten houdt dan komen wel heel veel horloges vroeg of laat langs bv Crownguard. Als hij dan voor al die horloges verantwoordelijk zou blijven… nee dat lijkt me niet erg reëel.

1 like

Inderdaad, bedankt heren, en Crownguard ook. Weer wat wijzer geworden vandaag.

3 likes

Keep us posted. Hopelijk een goede oplossing waar beide mee kunnen leven.

1 like

Heb het gevraagd bij een SC winkel. Zij zijn, op basis van Rolex voorschriften verplicht om de stickers voor aflevering van het horloge te verwijderen. Wel werd mij, off the record, verteld dat stickersetjes vanuit Azie tegenwoordig beschikbaar zijn via internet :joy:

1 like

:joy:

Jij snapt het principe van off the record niet echt of wel? :wink:

2 likes