Nieuwe Rolex bij een AD altijd uit de stickers bij aankoop?

Ja vertel !

Dat als je een horloge doorverkoopt degene die het horloge koopt geen garantie meer heeft, in dit geval dus crownguard terwijl er wel 1 jaar garantie is beloofd op het “product”, of in dit geval “persoon” mvg

Fabrieksgarantie blijft gewoon van kracht

1 like

Dat is ook niet wat ik bedoel

Een garantie zit altijd op een product. Bij verkoop gaat het garantie recht over op de volgende eigenaar.

Tenminste kan me niet anders voorstellen.

2 likes

Maar wel waar je op reageert

2 likes

miscommunicatie denk ik, maar goed either way het is niet super chill

Volgens mij maakt het niets uit. Garantie heb je.

1 like

Fabrieksgarantie is wel overdraagbaar mocht het horloge dat nog hebben. In mijn geval dus niet omdat ik het Horloge niet direct bij Crownguard heb gekocht maar van een forumlid. Het desbetreffende lid had het horloge 2 weken daarvoor bij Crownguard gekocht en besloot het nu te verkopen. Feitelijk zou er dan nog garantie op zitten (immers 1 jaar garantie die aangeboden wordt) maar is niet meer het geval omdat ik niet de oorspronkelijke persoon ben die het toen gekocht heeft van Crownguard. Garantie is altijd persoonlijk en niet gekoppeld aan het horloge.

Aha dus als ik het goed begrijp dan betwist je de fabriekgarantie niet, maar heb je van iemand een horloge gekocht (Uit de fabriekgarantie) die die persoon eerder bij Crownguard heeft gekocht en daar een jaar garantie op heeft ontvangen?

In dat geval weet ik juridisch niet precies hoe het zit.

1 like

Ik heb mijn oorspronkelijke post aangepast mede dankzij tip van een forumlid. Klopt inderdaad wat je bedoelt.
Ik vond het alleen minder chill (licht uitgedrukt) dat dit het geval is omdat het horloge toch niet helemaal was zoals ik het verwacht had.

Dat een horloge niet is wat je ervan verwacht heeft toch niets met garantie te maken? Garantie krijg je op het functioneren van het product.

2 likes

Ja het functioneren is dus het probleem. Het horloge loopt 12-13 secondes achter. Daarmee bedoelde ik dus “niet wat ik verwacht had” mede om er niet een al te groot probleem van te maken.

Dus je ging terug naar Crownguard en die gaf aan dat hij je niet kon helpen, want jij had het horloge niet bij hem gekocht.
Je kon het wel aantonen mbv serienummer of rekening?

Anders schrijf een review in het juiste gedeelte en dan iets duidelijker svp.

3 likes

Nee hoor. Garantie (zeker dealergarantie) is heel vaak gekoppeld aan de koper. Bij verkoop kan de volgende eigenaar het schudden.

1 like

Exact, mailtje gestuurd en terug gekregen: Garantie bij mij is altijd persoonlijk en niet gekoppeld aan het horloge.

Ik schreef garantie maar realiseer me dat ik fabriekgarantie bedoel.

2 likes

Ik kan daar nog niet reageren helaas.

Precies. Bij tweedehands fotoapparatuur is dat ook. Dan moet ik de Marktplaatsaanbieder van die lens met nog 2 jaar garantie bij Kamera Express uitleggen dat het zo niet werkt. :joy:

1 like

De meesten zijn positief over crownguard maar dit is wel een mindere manier van service naar mijn mening. Lekker makkelijk zo horloge verkopen winst opstrijken maar een garantie kwestie van de 2e eigenaar oplossen ho maar…

1 like