Wat ik veel erger vind: die lui die een horloge niet van de stickers ontdoen, maar wel steeds omhebben. Voor foto’s of gewoon om hem te proberen. En daarna in de stickers weer verkopen.
Indirect is het natuurlijk wel de schuld van Rolex, dat is de markt die je creëert als je de vraag het aanbod laat overstijgen. Ontzettend goed voor de branding en marketing voor Rolex, kut voor de rest… Nu kunnen ze ADs meteen ook de veel moeilijker te verkopen modellen aansmeren, maarja zij schuiven dat net zo makkelijk weer door naar grijze handelaren. Die gaan dat verschil dan weer compenseren met nog hogere prijzen voor de sportmodellen. Het is gewoon een kutsituatie die Rolex zelf creëert.
Huawei Pro
Verschrikkelijk dat pellen.
Ik laat de AD altijd pellen, bij elk horloge aanschaf.
Laat hun maar mooi klooien terwijl ik van mijn drankje en al het andere moois op tafel wat ik niet koop geniet.
Het uitpakken van een band is een klotewerkje, moet zeggen dat ik het daar met je eens ben…
Maar de sticker van het glas en evt de caseback afhalen, dat is toch heerlijk man! Zelfde met bijvoorbeeld het plasticje van het scherm van een nieuwe telefoon halen.
Ik zie het nut er niet van in om die stickers te verwijderen, tenzij je hem voor jaren in de kluis gooit.
In trumpland zijn sommige veel strenger, daar houden ze de garantiepas vast en sturen die pas na 1 jaar op.
Tsja… je zou maar het lot hebben om als AD een merk als Rolex te moeten verkopen
Kost je gewoon extra, bij de mediafarth althans
Daar verschillen we van mening denk ik. Ze laten het gebeuren, dat wel. Maar je kan ook niet eisen dat rolex de productie opschroeft. Dit is iets van de laatste 1-2 jaar. En kan ook zomaar overwaaien. Productie opschroeven betekent ook machines opschalen, medewerkers aannemen en opleiden. Daarnaast loop je het risico dat een deel van de exclusiviteit verloren gaat. Het kan over 2 jaar dus weleens heel verstandig zijn dat Rolex zowel de productie als de prijzen op peil heeft gehouden.
Je hebt gelijk dat het van de laatste paar jaar is, maar als je kijkt naar productieaantallen van Rolex denk ik (nergens op gebaseerd) dat ze niet aan hun maximale capaciteit zitten. Ik denk dat er maar heel weinig bedrijven zijn die hun maximale productiecapaciteit gelijk laten staan aan de vraag, Rolex lijkt me geen uitzondering. Maar goed, ik kan niet bij ze mee kijken dus geen idee, misschien zitten ze inderdaad aan hun max en willen ze niet verder schalen.
Ik zie het niet gebeuren dat de situatie voor Rolex in de komende 2 jaar verandert, denk zelfs dat de huidige situatie zal verergeren maar we gaan het mee maken. Dat het bij draagt aan de exclusiviteit van het merk ben ik met je eens, zij zijn volgens mij de enige die echt van de huidige situatie profiteren.
Oh dat is zeker geen straf, maar ze komen wel met dure voorraad te zitten waar ze lastig vanaf komen en waar aardige investeringen voor nodig zijn.
Ik snap je hoor… maar ik heb 0 aan nagels… verdwenen. Gone … Dus de laat de AD maar pellen.
Wel in mijn bij zijn. Hoort bij mijn beleving, laat ze maar moeite doen boor mij. Heerlijk.
Jou telefoon voorbeeld .
Haha die is slecht richting mij.
Ik doe jaren en jaren met mijn zo goedkoop mogelijke telefoon… stomme dingen vind ik het.
Dus als ik daaraan moet pellen was het noodzaak en dus niet leuk
Vorige week een nieuwe rolex gekocht bij een AD. Na het opmeten van mijn pols werden schakels verwijderd en ook de stickers, zonder het te overleggen.
Meen je niet,… heb je er iets van gezegd!
Belangrijker; gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Wat een top service bij de echte dealer hè
dat is het geval bij crownguard in ieder geval, zeker jammer…
Thanks! Vond het prima natuurlijk, want ging de winkel uit met een medaille om mijn pols
Wat is daar het geval???
Bij elke Rolex dealer. Beleid van Rolex sinds nov 2018. Soms vergeten ze er één of twee af te halen