Nieuwe Rolex grijs kopen?

Dat is denk ik een heel ander verhaal. Consumenten onder elkaar is een stuk lastiger.

1 like

De vraag is of de persoon handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf. Een grijze dealer zal dit zeer waarschijnlijk doen.

1 like

Ik snap de topic-titel eigenlijk niet. Je kan toch geen nieuwe rolex bij een grijze dealer kopen? Je koopt een nieuwe Rolex bij een AD die dan alles op uw naam zet en die het horloge ook registreert op uw naam.
Ga je naar een grijze dealer dan koop je 2de hands Rolex, ook al is deze in nieuwstaat.
Al ik een Rolex koop bij een grijze dealer, waar dan nog fabrieksgarantie opzit, dan zal in me wenden tot Rolex en niet naar de grijze dealer bij een garantieprobleem.

1 like

In de garantievoorwaarden van Rolex staat duidelijk geschreven… wil je 5 jaar garantie genieten dan moet je het horloge bij de AD gekocht hebben.

Anders denk ik dat je gewoon terug valt op de 2 jaar wettelijke garantie.

Staat er ook in dat de garantie niet overdraagbaar is?

Dus minimaal 2 jaar. Maar als hij al 3 jaar bij de grijze dealer ligt heb je nog steeds 2 jaar fabrieksgarantie maar toch 3 minder dan de 5 jaar als bij het AD

1 like

Niet om mensen te beledigen, maar er is best wel wat zin, en onzin, over garantie voorbij gekomen op dit forum :joy:
Lees dit eens: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Gaat om (o.a.) art. 7:17 BW, waar niet ten nadele van een consument van mag worden afgeweken.

Vanop de rolex website.

Citaat De garantie is alleen geldig als (1) het horloge is verkocht door een officiële Rolex-retailer, (2) het garantiebewijs op het moment van aankoop volledig is ingevuld door de officiële Rolex-retailer, en (3) het garantiebewijs samen met het horloge wordt getoond aan een officiële Rolex-retailer of een officieel Rolex-servicecentrum. De garantie vervalt als derden werkzaamheden aan het horloge hebben uitgevoerd.

Citaat

Voor mij is het niet helemaal duidelijk “je” moet het horloge dus niet bij een ad hebben gekocht, maar het horloge moet bij een ad zijn verkocht. Met mijn eerder beperkte juridische kennis lijkt het mij dan ook dat een rolex horloge altijd, zijnde op een bepaald moment bij een ad is verkocht geweest is.
Ik kan nergens lezen dat garantie niet overdraagbaar is. Ik dacht dat alles wat niet specifiek verboden was dus ook was toegelaten. Ik veronderstel dat er wel ergens volledig uitgeschreven garantievoorwaarden zijn te vinden.
Wat er op de rolex website staat is wel heel beperkt.

1 like

Als de papieren in zijn gevuld door bv Gassan of een andere dealer van rolex zit er gewoon
5 jaar garantie op , Ik snap ook niet goed waarom die worden verkocht aan de grijze winkels .
Of zou het personeel daar een slaatje uitslaan .Dat zou toch niet moeten kunnen ,wij betalen
ver boven de list prijs op dit moment ,en dat wil menige klant toch niet .
Daarom koop ik er geen meer of ze moeten bellen,maar dan kan ik lang wachten denk ik op gassan ,
die verkopen ook gewoon aan de grijze winkels , om gek van te worden .

Omdat die ze helpen hun verkoop quota te halen en ook de niet populaire modellen afnemen icm met de wel geliefde. Het probleem ligt niet zo zeer bij Gassan als wel bij Rolex zelf en wat ze uitleveren.

Precies. Een grijze handelaar kan je dus in feite zien als een consument, aangezien hij geen officiële Rolex status heeft. Het maakt qua garantie dus niets uit of je een horloge koopt bij een particulier of bij een grijze handelaar.
De garantieperiode gaat in wanneer het uurwerk verkocht wordt vanuit een AD. Daarna is het ‘gebruikt’.

Even nagevraagd bij Steiner en er zit garantie op tot juli 2023 wat dus nog 4 jaar is, op zich nog wel prima maar toch ook geen 5 jaar, ik ben een echte twijfelaar, toch bij de AD dan? Maar 360 euro verschil is best veel.

Dat is juridisch niet hard te maken. Jij koopt namelijk gewoon een nieuw horloge in verpakking. En wat betreft wat Rolex zegt, net als Apple, maakt geen rest uit. Je hebt een bepaalde garantietermijn als uiteindelijke klant die hem nieuw koopt.

Bovendien, zolang de verkoper bestaat geeft die de garantie. Dat die hem terug kan voeren aan de fabrikant is voor hem. Net als de supermarkt, die mag een over de datum zijnde product voorzien van een nieuw etiket met een andere einddatum, hij is daarmee echter verplicht de garantie te leveren. Dat is met “grijze” horloges ook Zo.

Maar nogmaals, totdat iemand zijn/haar rechtsbijstand of advocaat in het consumentenrecht heeft gesproken, denk ik dat we hier heel veel kunnen stellen maar dat het grootste gedeelte af en toe kant nog wal slaat.

1 like

Uiteindellijk toch een blauwe geworden😜

1 like

Mijn horloge,s die ik had gekocht bij Jan Klaas zat gewoon 5 jaar garantie op , vele horloge,s die worden eind van het jaar verkocht aan de grijze dealers , dan zijn ze afgestempeld en al , ze weten al dat ze verkocht zijn binnen een poep en een scheet , dus die 5 jaar staat .
Hoogstens kost dat een paar maanden , het lijkt nergens op dat dat zo gebeurd omdat vele zitten te wachten op een horloge van bijv gassan , die bellen ze niet maar wel de grijze , om gek van te worden natuurlijk
Als ze nu belde reed ik er nu nog naar toe om een mooie hulk te kopen .
Ik ben nog steeds kwaad dat ik mijn batman heb verkocht ,maar ik verrek ver boven list te betalen .
Ik zal bij de turken eens gaan kijken bij de rolex retailer , in de koffer en mee naar huis .
Ik ben nog nooit aangehouden .

Die kan je nog gemakkelijk volgens mij naar de helft reduceren… beetje onderhandelen kan toch elke vrouw hé.

Tip: Je moet het zo zien en ook zo laten overkomen naar een verkoper => het is een luxe artikel, je hebt ze niet echt nodig en je hebt nog horloges. Je wil wel als de prijs ok is, maar het hoeft niet. En eigenlijk zou het zo ook moeten zijn. Je moet je goed voelen bij de aankoop!

Voor 180 euro ga ik niet liggen rondrijden en 1 jaar extra garantie is toch meegenomen. Naar Maastricht op en af van Leuven is voor mij al 100 euro benzine… :wink:

Neem in het 4e jaar komt er een defect aan, dan ben je toch meer dan 180 euro kwijt lijkt me.

Als het verschil nu 1000 euro zou zijn, dan kan mij zelfs die 5 jaar niet schelen, voor 1000 euro wil ik zelf wel een risico nemen. Maar voor 180 euro, dan vind ik de AD een beter alternatief.?

Als het verschil echt 360 euro blijft, dan ga ik ook grijs!

Maar je koopt hem toch niet nieuw? Een deel van de verpakking ontbreekt normaal al, de nieuwe horloges kunnen alleen door een ad worden verkocht en geregistreerd bij Rolex.

Nieuwe rolex horloges kan je enkel en alleen bij een ad kopen, al de rest, hoe goed ook is 2de hands.

Volgens mij kan je ook geen ongeregistreerde rolex kopen bij een ad.

Of begrijpen we elkaar verkeerd :smile:?

1 like

Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor horloge je wil kopen , er liggen er wel op de plank
maar geen een die ik wil , dan houd het vlug op natuurlijk .

Dit is zo ontzettend onwaar dat ik het niet over mijn kant kan laten gaan, excuses. :stuck_out_tongue: De status van consument heeft niets met zijn band met Rolex te maken, maar alles met of hij een bedrijf uitoefent of niet. En dat doen de meeste grijze handelaren zeer zeker, dus zijn zij geen consument.

1 like