Nieuwe rommelmarkt vondst, citizen co22 diver in nieuwstaat

Hallo allemaal,

Ik kocht gisteren een in nieuwstaat verkerende citizen co22-088191Y duikhorloge op een rommelmarkt hier in de buurt.
Na wat speurwerk naar de datering kom ik uit op begin jaren 90, klopt dit een beetje?
Tegen de aanwijzing op de achterkant in heb ik er zelf 3! Nieuwe batterijen ingezet en hij loopt nu weer prima :wink:
Zelfs de hologram sticker is nog aanwezig op de achterkant.

Hier wat foto,s

6 likes

Netjes!

ik ben bang dat ik niet wil weten hoe ondiep je in de buidel moest tasten…

Heel gaaf horloge! Ook in top staat zo te zien!
Wel apart, 3 batterijen… :stuck_out_tongue: Zijn er behoorlijk wat.

Leuk! Gefeliciteerd!

Die pijn zal ik je besparen… :wink: :slight_smile:

Hij is naar mijn idee nooit gedragen :wink:

De grootste energieslurper is de ingebouwde dieptemeter als ik het goed heb gelezen.

Bedankt! :wink:

Hier nog een foto van de binnenkant,

2 likes

Coole aanwinst!(tu)

Mooi meevallertje zo!

Top!(tu)

Groeten.

Noel.

Mooie vondst.

Veel plezier ervan.

Elf.

Gefeliciteerd met de geweldige vondst. Ik heb destijds (begin jaren 90) ditzelfde horloge nieuw gekocht en uit ervaring weet ik dat het zeer robuuste horloges zijn die absoluut tegen een stootje kunnen.

Het enige probleem tegenwoordig is dat Citizen geen reserveonderdelen meer levert voor dit model en m.n. de pakking (door de afwijkende vorm) is een probleem.

Mooi, Eric (tu)
Geniet ervan :slight_smile:

Ja dit is nog een heel mooi exemplaar. Dit was overigens mijn eerste duiker die ik gekocht heb in 1995, ik zat toen op Bonaire. Het horloge met gouden pushers, kroon en doornsluiting heeft toen 250 dollar gekost, toen omgerekend 450 gulden. Kwam in het gele Citizen duikflesje. Ze lagen hier in Nederland bij menig juwelier tussen 900-1000 gulden. Dus ik had toen voor die tijd goede zaken gedaan. Ik droeg het horloge vol trots en menig persoon vroeg zich af of ik de plaatselijke kerkklok om had. Want die maat was voor die tijd heel erg groot, dus afwijkend en dan zijn mensen al gauw ā€œdie is niet goedā€. Dan zweeg ik ook maar over de dieptemeter, dat zoiets perfect werkte bij het duiken en dat je hele etappes kon instellen. Ik heb in die jaren ook gezocht naar een leren band en heb er nooit een gevonden want die maat 24mm bestond gewoon toen nog niet, dan moest ik hem bij iemand laten maken. En zo’n iemand, heb zelfs in Turkije(jaren90) gezocht nooit gevonden. Voor een paar jaar terug een leren band gevonden en gemonteerd, maar dat was het niet volgens mij, dus snel weer op rubber gezet. Het is absoluut een van de fijnste horloges die ik heb. Het is nu mijn toolwatch en nog steeds draag ik h’m met veel plezier. Ook draagt mijn dochter hem regelmatig en ze vroeg laatst…Papa mag ik deze hebben als jij… toen zei ik natuurlijk meis deze is straks voor jou. Het horlogevirus is dan…bij deze ook overgedragen :wink: (tu)
Trouwens heel veel plezier met deze kanjer!

Groet,

Erik

2 likes

Gave vondst! Altijd leuk zoiets.

Hallo Erik,

Bedankt voor je mooie verhaal!
Nu maar hopen dat je dochter je geen handje gaat helpen om je horloge wat sneller in bezit te krijgen :smiley:
Wij zijn behoorlijk verknocht aan Bonaire en zijn er in Maart weer twee weken naartoe geweest,prachtig daar onder water!
Mijn vriendin durft niet te duiken dus snorkelen we ā€œalleenā€ maar…maar hebben al heel wat moois voorbij zien komen.
Vorig jaar zelfs een manta rog bij karpata,ben je toch wel even stil als zoiets op je af komt zwemmen :slight_smile:

Ik ben eigenlijk meer voor oude automatische horloges maar deze ga ik zeker ook regelmatig dragen,leuk ding!
Groeten ook Eric maar dan met een C :wink:

1 like

Deze horloges werden aan boord veel gedfraagen, ook andere types, waar de laatste of diepste duik in het geheugen stond, en dan vroeg ik wat er gebeude als je alle vier de knopjes gelijk in drukte (bij dit type drie, maar ik weet niet of dat werkt)
Dan werden ze nieuwsgierig, toch ff proberen, en hup alles gereset hihi.
Zelf toen niet gekocht, omdat ze niet van titanium waren, maar ze zijn nog steeds mooi.

veel plezier ermee

proficiat!

Mooie aanwinst hoor!
Ben gepast jaloers :wink:

Wel dragen maar niet mee gaan duiken!
Dat kan alleen maar als de pakking recent zou zijn vervangen.

Veel draagplezier!

Ik heb dit horloge ook in mijn bezit sinds eind jaren 80.Ik draag het zeer regelmatig en geniet er nog elke dag van. De nieuwere uitvoeringen hebben een batterij en Uw en mijn model hebben er drie. Volgens mij zijn alle onderdelen voor dit horloge nog te koop bij stam services in Rijswijk. Mijn horloge is door hun op een fantastische manier gereviseerd het enige wat men niet meer nieuw op voorraad had was de zwarte duikring maar men had nog een ring liggen met een klein krasje erop. Al met al een zeer fijn en robuust horloge. Veel plezier ermee.

Bedankt allemaal voor de reacties :wink:

Ik draag hem gewoon af en toe en ga er niet mee duiken hoor!

Weet iemand hoe ik het signaal uit kan zetten dat elk heel uur twee keer afgaat?
Heb hem al naar een andere kamer verplaatst aangezien ik niet elk uur even wil ontwaken uit mijn slaap :wink:

Groeten, Eric