Nieuwe saffier Bell & Ross BR03-94

Hallo mede HF’ers, is een origineel glaasje te bestellen bij B&R of elders? Zo niet, is hier een alternatief voor? Ik meet 36mm.

Is het niet een kras in de coating (als in, dat je de coating en dus de kras er af/uit kan polijsten)?

1 like

Goede vraag. Dat zou best weleens kunnen. Kan ik dat herkennen of alleen proefondervindelijk ervaren?

Ik moest het proefondervindelijk ervaren bij een Longines:

Waarbij in de specs de coating niet benoemd was. Maar je zou er een mailtje aan kunnen wagen naar B&R.

1 like

De site van B&R heeft het bij de nieuwste versie over “Sapphire with anti-reflective coating.”. Grote kans dat de 1e generatie ook een AR coating heeft.

Ja, grote kans dan dat je kras in de coating zit. Goede horlogemaker kan dat wel verwijderen en als je handig bent staan er ook wel een paar how to’s hier op het forum.

1 like

Dat denk ik ook. Ik heb al een keer met succes een glaasje opgeknapt adhv uitleg hier op het HF. Bedankt voor het meedenken, @Pjotr!

1 like

Is dit die je van Chrono hebt getrokken? Stond schade aan het glas in de beschrijving?

1 like

Die kras zit wel echt in het glas hoor, zo te zien. Als het glas geen rare afwijkende dikte heeft, is het gewoon door elke horlogemaker te vervangen voor een aantal tientjes. Je mist dan normaliter wel de coating. Maar ik zou hem onder mijn neus, met de dubbele loupe, moeten hebben.

1 like

Klopt. Glas en AR waren bij navraag voor de aankoop volgens het team van de verkoper gaaf. Na doorgeven dat dit niet het geval is kreeg ik direct het aanbod dat ik kosteloos kan retourneren. Kosteloos retourneren is niet standaard lees ik op de FAQ pagina van C24. Ik ga er een nachtje over slapen en - denk ik nu - toch houden en de AR eraf poetsen.

Terug met dat ding. Geen AR gaat enorm schelen, en niet ten goede. En - je zult IMO nog steeds die kras hebben. :upside_down_face: Enne - na het poetsen (met Polywatch, I know the drill) kan-ie niet meer terug.

1 like

Ik heb goede hoop van niet. Van bovenaf gezien is er niets te zien. En zo niet, dan goed om te weten dat het betaalbaar kan worden opgelost.

Dat denk ik niet :smile:

Want?

Dat ga ik pas doen als ik heb besloten om 'm te houden.

Als het in de buurt is dan kom ik graag langs voor een inspectie

1 like

Hij gaat je bij elke directe lichtinval genadeloos in je gezicht tetteren. :sunny: :sunglasses:

Voor een inspectie moet je snel zijn, ik wil in de weken voor mijn vakantie eigenlijk geen horlogewerk meer aannemen. Zit in 010.

3 likes