Heb een vraagje over mijn Bell&Ross.
Heb 2 jaar geleden een Red Radar gekocht, echt wel super leuke en stoere horloge, maar zou hem graag willen verkopen. Heb moeite om een basis prijs te vinden. Hebben jullie een idee? Alvast bedankt!
Welkom op HF @Avdhasse en leuk dat je dit topic gevonden hebt.
Waardebepaling doen we op HF niet, om het vooral gezellig te houden, maar zoek gerust op Chrono24 of Ebay naar je horloge en je ziet waarvoor ze worden aangeboden (en dat betekent niet per sé dat ze daarvoor ook verkocht worden).
Plaatje voor de sfeer.
cool, een sinn 103 met bell & ross logo! zeldzaam!
Een Bell&Ross met de nodige vlieguren
Gaaf man!
Gisteren van bandje gewisseld. Deze is meer vergevingsgezind voor lange mouwen dan de velcro strap.
@Chronoloog ben je er al over uit wat je met je BR03-94 gaat doen?
https://www.horlogeforum.nl/t/nieuwe-saffier-bell-ross-br03-94/
Het is toch een blijvertje geworden?
De patina staat ‘m uitstekend imo
Het is nogal een verhaal geworden. Bij ontvangst bleek er een kras in het glas te zitten. Het is nog steeds onzeker of dit alleen de weg te poetsen AR laag is. De verkoper had gegarandeerd dat het glas gaaf was. Daarnaast legde de timegrapher - ondanks een full service - en mijn demagnetiseer poging een afwijking van -150 seconden per dag bloot.
Ik heb de verkoper aangeboden het horloge te houden als hij wat aan de prijs kan doen. Helaas is dit te complex voor hem en zijn wij daarom overeengekomen om 'm terug te sturen… wat ik eigenlijk nog steeds niet wil doen. Een bevriende horlogemaker kan de afwijking waarschijnlijk eenvoudig reguleren.
Bij retourneren ben ik vermoed ik de €85 euro verzendkosten kwijt waar ik vast geen compensatie voor krijg. Extra zuur is dat ik een leren bandje aan het maken ben en twee straps bij Nick Mankey met PVD hardware heb besteld die ik niet met een ander horloge kan combineren.
Ik ben benieuwd wat (voor legaals) jullie in dit geval zouden doen?
Dat vind ik ook! Het is goede OCD therapie
Het is een duivels dilemma… Ik zou 'm terugsturen en het verlies pakken met de verzendkosten. En C24 in de gaten houden voor een volgende die wèl overeenkomt met de advertentie.
Nieuw model, de X3. In titanium of staal en 41mm.
Ik heb besloten dat de BR03-94 blijft. De issues krijg ik wel opgelost.
Weet iemand of imbussleutel 1.3mm of 1.27mm nodig is om bandjes te verwisselen?
Nog steeds in de honeymoon fase
Volgens mijn BR03-93 handleiding is het 1.3mm en volgens mijn digitale schuifmaat 1.2mm dus ik zou een sleutelsetje bij Ome Ali bestellen.
En cool dat 'ie blijft
Bedankt voor het nagaan! Er zijn inderdaad 2 Ali’s van 1.3mm onderweg. Als het meezit volgend weekend wat bandenwissels en een DIY projectje die ik hier zal cross posten.
De bandjes zijn binnen. De schroevendraaiers nog niet. Kan ik deze een weekend van iemand lenen die in de buurt van Rotterdam woont
De hardware van de Watch Steward helemaal rechts ga ik in een ijzerchloride badje zwart etsen.
Ik zit met een vraag rond onderhoud van mijn uurwerk.
Het is een Bell & Ross V2 94 chrono, nieuw aangeschaft in '22. Wordt het aangeraden hierop een periodiek onderhoud te laten uitvoeren of gewoon wachten tot er wat mis is?
Zijn er goede servicepunten in het Antwerpse waar ik hiervoor terecht kan?
Aan welke kosten kan ik me verwachten?
3 jaar lijkt mij wat vroeg. Afhankelijk van hoe intensief het horloge wordt gedragen een (in)accuraat deze is zou ik eerder 5-7 jaar aanhouden.
AI stelt het volgende: “Een volledige revisie (ontmanteling, reiniging, smering en afstelling) wordt aangeraden om de vier‑ tot vijf jaar.”.
Zie Uurwerkherstellers.nl - Kaart en Ervaring met Horlogemakers - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Wat @Chronoloog zegt
Zolang het horloge nog goed de tijd aangeeft (lees: niet achter loopt) en verder goed functioneert zou ik nu nog geen service laten uitvoeren. Of je wil er per sé het diepe water mee in en zeker zijn van waterdichtheid, en dat zou je zelfs separaat kunnen laten controleren (drukmeting tot 8bar).
Qua kosten ben ik stiekem ook wel benieuwd, heb je B&R al gecontacteerd? Die zullen hopelijk standaardtarieven hebben.
Uit 2022 heeft een BR‑CAL.301‑kaliber dat gebaseerd is op de ETA 2894‑2. Het is voordeliger om hiermee naar een algemene horlogemaker te gaan.