Nieuwe Seiko Alpinist in januari 2020!!!

:heart_eyes:šŸ„³

11 likes

zeker mooi, 20 bar is ook wel fijn

1 like

De oude Alpinist was ook al 20bar/200m waterdicht

8 likes

Erg mooi dat deze succesvolle lijn terugkeert. Toch ben ik geen fan van het Prospex logo op de dial en de (iets) toegenomen kastdiameter. Wat ik wel mooi vind is dat de draaibare ring in de kleur van de wijzerplaat is uitgevoerd, dit maakt het ontwerp veel rustiger.

Helaas knap ik net zoals bij de SARBs finaal af op de extra rand tussen bezel en band. Dat overbodige ā€˜afstapjeā€™ zou een eindeloze bron van irritatie voor me zijn en daarom ben ik nooit tot aanschaf overgegaanā€¦

2 likes

Ik vond de oude variant lelijk.

Deze ookā€¦

5 likes

Was bij de vorige versie ook al zoā€¦

Geen fan van de X, loepje geen bezwaar, oude formaat toch ff iets beter

Zwarte uitvoering vind ik het meest aantrekkelijk maar we laten deze toch maar liggen. Bijna dubbel de prijs die ik er destijds voor betaald heb :open_mouth::roll_eyes:

6 likes

Latest news about the 2020 Seiko Alpinist.

2 likes

Zoals gewoonlijk bij de nieuwe uitgaves: veel te duur voor wat het is. Kost bijna dubbel zoveel als het oude model, dat blijkbaar nog steeds hier en daar te vinden is aan schappelijke prijzen.

2 likes

Wablief??

1 like

Is dat zo? Heeft mij altijd zwart gelekenā€¦

Zie foto:

1 like

Mooi hooi. En helemaal geweldig dat ze dial lekker clean hebben gehouden doordat zij ā€œDiashock 21 jewelsā€ hebben vervangen door 2 letters, de P&S en dan ook nog door elkaar :ok_hand: :ok_hand: zo hou je ruimte op de dial over en ziet er gelijk beter uit.
Ook fijn dat ik deze nu ook om kan, want die oude was wel heeeel klein bij mijn vuisten/polsen.

4 likes

Dat ligt aan het type band en heeft weinig met het horloge te maken. Overigens zie je dit wel vaker bij Seiko maar ook andere merken; dat de aanzet iets lager ligt. Kwestie van ontwerp danwel smaak.

2 likes

Met dat als criterium vallen er veel horloges voor je af :wink:

3 likes

De rand zit in de kast en heeft juist weinig met de band te maken (op leder zit de rand er nog steeds). Helaas valt deze mij ontzettend op. Het is inderdaad een kwestie van smaak.

Jammer, want dit is Seiko in optima forma: knappe horloges met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. De nieuwe is onder de motorkap verbeterd maar helaas ook bijna verdubbeld in prijs.

Ben benieuwd welke je nog meer te binnen schieten?

1 like

Oh, je bedoelt de inkeping onder de bezelā€¦ Tja, dat is het ontwerp. Als je dit weglaat krijg je een wel erg grof en lomp beeld.

Verbaas me overigens over waarover mensen kunnen ā€œvallenā€ m.b.t. een ontwerp :grin:

4 likes

Die met zwarte wijzerplaat vind ik het beste geslaagd. Nu maar eens kijken als er meer fotoā€™s komen van deze uitvoering

2 likes

Haha tja, wat de Ć©Ć©n opvalt merkt de ander niet eens op en vice versa.
Ik vind het ook jammer, anders had ik zeker een SARB017 en SARB033 geprobeerd.

1 like

Er valt niet over te twisten maar je moet je bedenken dat het met een reden is gedaan :wink:

1 like

Ik vind ze prijzig en zonde van die X.
Wat zou een manual wind toch een keer vet zijn voor de Alpinist!

1 like

Het hangt sterk af van de hoek waaruit je kijkt. Het viel me pas geleden bij deze 2 op toen ikze in levende lijve zag. Maar er zijn er velen.

2 likes