Nieuwe Seiko Alpinist in januari 2020!!!

Yup :wink:

Subtiel maar toch

4 likes

Seiko en GS hebben er helaas een handje van. Bij de Daytona valt het nog wel mee omdat de kast onder de bezel valt. De Hamilton is inderdaad niet mijn ding.

Tot zover offtopic :stuck_out_tongue:

1 like

Nee, het is geen kwestie van “Seiko en GS hebben er helaas een handje van”. Maar ga niet verder vervuilen. PB gestuurd.

1 like

Voor mij wordt het de crème dial.

Zwart in alle ere, ik zit al minstens drie jaar te loeren of ik die cream dial van de vorige generatie ergens tegen kom voor een OK prijs, dus dat. :grin:

Mijn Alpinist was altijd al 39,5mm van doorsnee. Daar is niks toegenomen.

4 likes

Vast een domme vraag, maar waar is die tweede kroon eigenlijk voor?

2 likes

Het draaien van de kompasbezel. Alleen heeft dat kreng zo weinig weerstand dat je met dragen vaak per ongeluk de kroon beweegt en de ring draait. Slecht voor mensen met OCD

5 likes

Ah zo. Dank!

2 likes

Het is ook nooit goed hè? Ik vind ze beeldschoon! Vooral die crème, maar ik heb alleen echt niets met een datum loupe.

1 like

Fijn dat de Alpinist terug is. Ook wel enigszins in de lijn der verwachting. Hetzelfde geldt voor de prijs (hoger) en het eenheidsworst Prospex X logo op de dial…

1 like

Dit is altijd zo’n dooddoener :roll_eyes:

2 likes

Vind 'm wel cool, maar iets te toolish voor mijn smaak. De zwarte is het leukste!

2 likes

Eens. Niks tegen in te brengen.

Ik bedoelde het overigens beschouwend over mijn eigen mening. Bij elke ontwerpkeuze gaat er in ieder geval 1 iemand niet blij zijn.

1 like

Ik vind deze Seiko er best tof uitzien! :slight_smile:

1 like

De ring lijkt antharciet tot matzwart maar is duidelijk contrasterend met de wijzerplaat bij het oude model. Met het hinderljk verblekende rode N-symbooltje.

1 like

Mooi klokkie. Ik ga Seiko steeds meer waarderen. Vooral de Grand Seiko.

1 like

Ik heb het idee dat het van de lichtinval afhangt. Kijk maar eens naar de 9 uur positie van de groene alpinist boven het artikel van Worn & Wound. Daar lijkt de ring ook zwart in tegenstelling tot de 2 uur positie…

2 likes

Toen ik mijn Alpinist nog had heb ik 'm uitgebreid bestudeerd. Zitten gluren met een sterke loep. Hele mooie details op en rond die wijzerplaat maar die ring is niet hetzelfde als de dial, is een soort matzwart plastic.

2 likes

Ik heb mijn Alpinist nog en ook bestudeerd :wink:

De ring is niet mat zwart maar heel donkergroen maar inderdaad niet hetzelfde materiaal maar dat is heel vaak het geval met chapterringen/ draaibare bezels

1 like

Zo, hier nog één ja! Deze komt zeker in huis!

Ja, dat dacht ik ook al :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Weet iemand hier de MRSP van de vorige generatie Alpinist nog?

Want dit is eerder ook al eens aan bod geweest bij de mini Turtle vs SKX, en daar bleek gebrek aan kennis over de introductieprijs van de SKX de “prijsverhoging” goeddeels te verklaren.

2 likes