Nieuwe Seiko Alpinist in januari 2020!!!

€740 is inderdaad veel te duur. Hoop dat de uiteindelijke marktprijs een stuk lager zal liggen. Gok zelf rond de 500-600.

2 likes

Gelukkig heb ik er al een😜

2 likes

Er zwerft er hier al ééntje rond. Zelf ben ik nog aan het twijfelen. Vind de nieuwe King Turtle namelijk ook heel tof.
Ik kan alleen de prijzen niet echt rechtvaardigen voor mezelf.
@LTTan gooi er eens een paar plaatjes in.

1 like

Mijn SBDC089 afgelopen week ontvangen. Vooralsnog erg tevreden van, al valt 39mm (ondanks dat je dat op de foto door de groothoek niet kunt zien) wat klein op mijn pols.

12 likes

Erg mooi horloge :smiley:! Is dat toevallig de originele band of niet? :grimacing:

Ik vind deze kleur erg tof. Hoewel de oude sarb met deze kleur wijzerplaat nog net wat extra’s heeft. Ik kan alleen net als @GiveMeYourDough de prijs moeilijk rechtvaardigen.

Biedt niet meer dan de sarb017, maar is wel stukken duurder

2 likes

Ik hoop dat Seiko de productie (smerings-)problemen met de 6Rxx serie uurwerken nu eens oplost…

3 likes

Nee, dit is een WatchGecko bandje. (Calmsden Classic Fold, volgens mij inmiddels niet meer leverbaar)

Ik neig naar een stalen band om 'm wat meer volume te geven, maar de opties van StrapCode zijn wel erg duur :frowning: .

1 like

Een stalen band zal erg mooi staan! Prijzig zijn ze inderdaad wel, maar dan heb je ook wat :+1:

volgens mij wel hoor!

het nieuwe design
aangepast uurwerk
pukkel op het glas

1 like

Ik kom hier op terug. Kan dat nog? Verkoop was nog niet rond toch? :wink:

Ik zat me net te bedenken wat ik voor €750,- als vervanger van mijn Alpinist zou kopen en ik kwam er echt niet uit. Buiten een duiker die aan dezelfde specs zou voldoen kan ik geen ander horloge bedenken en nog een duiker wil ik niet. Laat staan de unieke uitstraling (ik weet het, love or hate) die ik niet zie in een ander horloge in die prijsklasse.

Dus… koop een SARB017 zolang je nog kan en anders de nieuwe. Je krijgt er geen spijt van.

2 likes

Hoe draait die inner bezel nu tov van de vorige Alpinist? Daar zou die veel te los draaien en dat was voor mij de dealbreaker. Moest deze nu wel mooi strak draaien is het misschien weer het overwegen waard :slight_smile:

1 like

Nee. Met behulp van de zon en de tijd zet je je kompas goed en loop je vervolgens in de juiste richting. Op het moment dat je weer je richting wilt bepalen moet je die routine weer opnieuw doen. Het zou dus alleen maar onhandig zijn als de kompasring moeilijk zou draaien.

2 likes

Nee dat snap ik wel dat hij mooi soepel moet draaien maar bij de vorige zag je echt een “wobble” in die kompasring bij het bedienen omdat die niet mooi aansloot tegen de kast en dat vond ik echt niet kunnen. Sluit deze beter aan maw heeft deze die wobble niet meer?

1 like

Een ‘wobble’ heb ik bij de mijne niet kunnen ontdekken. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet vaak de richting kwijt ben. :man_shrugging:

2 likes

Er zit een klein beetje speling op, maar niets storends. Ik heb de vorige generatie niet gehad, dus kan niet zeggen of het beter of slechter is.

1 like

Dat had mijn Alpinist ook, uiteindelijk de reden waarom om hem verkocht heb. Was dat niet zo dan had ik hem nu nog gehad zo mooi als hij was daar stoorde ik mij ontzettend aan.

1 like

hm, zou hem toch eens in mijn handen moeten hebben. Het enige horloge dat ik heb met een inner bezel is mijn Hamilton Xwind en die draait boterzacht en heeft niks speling 0,0 en zo hoor het ook en dat verwacht ik eigenlijk van een Seiko in deze prijsklasse ook.

1 like

inderdaad zo zonde dat zoiets bij hun QC aanvaardbaar is.

1 like

Nooit kunnen ontdekken. Dat gezegd hebbende in elke interne bezelring die ik ben tegengekomen zit wel iets speling.

Serieus; ik denk niet dat een dergelijk ontwerp is weggelegt voor mensen met OCD, of je moet de bezel gewoon vastlijmen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes