Nieuwe Seiko Alpinist

Volgens Solojapan komen deze 2 nieuwe Alpinisten SDBC087 en SBDC089 waar is SDBC088 dan? in januari 2020 uit! Nu wel met Prospex logo helaas en cyclops. Natuurlijk alleen JDM maar dat heeft meningen hier ook niet tegengehouden. :wink:

Mijn favoriete is de witte. Of nee de zwarte. Of nee toch maar … :weary:

13 likes

Precies ook met de prijs verdubbeld :disappointed_relieved:
Ben wel fan van de zwarte; misschien toch uitproberen.

Toch blij dat ik een groene heb :wink:

3 likes

Vind de witte wel mooi, maar die X, mehhh

1 like

Ja hier ook. Mijn meest gedragen horloge! Daar is alles goed aan.

1 like

Doe mij de oude zwarte maar!

Nee. Een keer gehad en dat was geen success. Die lamme kroon voor de interne bezel viel me zwaar tegen.

2 likes

Normaal gesproken heb ik geen moeite met de X op de wijzerplaat, maar in dit geval doet het echt afbreuk op het geheel. Geef mij de oude alpinist maar.

1 like

Is geen lamme kroon. Die kroon moet makkelijk draaien. Als je je richting wil bepalen stel je je kompas in en klaar. Die instelling hoeft vervolgens niet meer te blijven staan omdat je er niks meer aan hebt. Als je een moeilijk draaibare kroon hebt is dat dus heel vervelend bij het instellen.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen met OCD zich irriteren aan de kompasring. :wink:

2 likes

Daar heb ik dus last van.:wink:

3 likes

Mijn favoriete is… Gadverdamme dat prospex logo :expressionless: en waarom twee verschillende platen…En waarom een matte kast? Zoveel vragen. Dit is niks.

1 like

Mat … ieks, dat was me niet eens opgevallen!

1 like

8 likes

Seiko alpinist staat zeker op m’n lijstje, jammer dat ze in de nieuwe versie zo’n X logo erop zetten :dizzy_face:. De witte is best cool :sunglasses: maar groen is vind ik toch het mooist

Nieuw is niet altijd beter, dat bewijst deze nieuwe Alpinist maar weer eens.

Nog steeds spijt dat ik de groene nooit gekocht heb.

  1. Met 6R35 uurwerk met een powerreserve tot 70 uur
  2. Doorkijkglaasje aan de achterkant maar nog steeds 200mtr WR
3 likes

Die nieuwe versies doen het voor mij echt niet. Heb de groene gehad en ben er een tijdje erg tevreden mee geweest, maar heb er geen spijt van dat hij weer weg is.

De enige echte samen met de oermodellen natuurlijk

8 likes

Die zwarte op staal is wel gaaf…

Maar die groene blijft toch de mooiste :sunglasses:

2 likes

Ik had de groene :tired_face:

1 like