Nieuwe Seiko Alpinist

  1. Wellicht een plus
  2. Dikke min :scream:
1 like

Idd punt 2, wat heb je aan zo’n glaasje als er zo’n standaard niet “afgewerkt“ uurwerkje in zit.

Ik vind die met zwarte dial wel gaaf. Houd niet zo van dials met cijfers.
Maar zo’n gezandstraalde kast :weary:

1 like

Whoei, en ik maar twijfelen of ik in juni j.l. de oude moest aanschaffen voor 445 euro, man blij dat ik dat gedaan heb.
En de oude vind ik mooier (die X op de dial not my cup of tea) en de prijs van 75000 Yen laat zich vertalen naar een 622 euro AUW !

Kortom de oude zonder de X op de Dial zonder de cyclops en dik goedkoper was toch echt de betere deal als u het mij vraagt.
En die seetrough case / langere gangreserve leuk maar maakt voor mij niet dat ik opeens deze prijs zou willen aftikken.

Kennen jullie de historie wel van de Alpinisten, dit zijn gewoon reïssues van de vóórlaatste generatie van zo’n 25 jaar geleden, de “red Alpinists” (naar de rode tekst).

Ik vind die dikke urenwijzer veel minder dan de slankere SARB017 wijzer.
Ze hadden wel een véél beter kaliber dan de 6R15, de 4S15, die later bij Credor is terecht gekomen. Deze kalibers waren met de hand geassembleerd. Was nog afgeleid van een King Seiko kaliber uit de jaren 70.

Scherpere foto van de zwarte:

Voor $1200 op chrono24. Als je voor een courante prijs koopt (geen idee waar ze op dit moment echt voor gaan) lijkt zo’n vintage me een goede investering nu er een reïssue uitkomt.

6 likes

Die oude alpinisten vind ik wel schôn… Maar deze 2 naaaahhh, beetje ‘nieuwe skx’ gevoel. Net niet :sweat_smile:

Persoonlijk vind ik de Seiko Alpinist Champion 850 het mooiste…

4 likes

Nooit echt een fan geweest van Mercedes en Snowflake wijzers. Deze wijzer is nóg lelijker.

Leuk dat er toch weer een nieuwe Alpinist komt. Maar dat Prospex logo is (altijd) jammer, en ik ben ook geen fan van een datumwrat in het saffier.
Ik zou eerder op zoek gaan naar een SARG001 als ik er nog een Alpinist bij zou willen hebben.

Het is geen X. :face_with_raised_eyebrow:

450BD5EA-34CF-4AA0-9416-32D1309FE836

3 likes

Waar vond je dat?

Je kunt wel steeds moeilijk fronsen op dit forum, maar jij vindt dus ook dat als Toblerone de beer een ander kleurtje geeft het logo geen berg meer is? :upside_down_face: :yum:

2 likes

Het is nooit een X geweest. Maar goed, ik plaats het ook omdat weinigen doorhebben dat het geen X is, maar een P en een S. Ik vond het logo al nooit lelijk, maar nadat ik hierop gewezen werd, het zelf wel mooi vond. Dus plaats ik dit af en toe. Maar ieder zijn smaak hoor.

6 likes

De witte vind ik echt serieus mooi, vond ik al bij het vorige model maar die is niet aan te komen heb ik het idee.
Maar door de x is het per direct een no go geworden.
Dit past echt niet bij dit horloge, erg jammer.

1 like

Ik zie een contractie van ‘PSX’. En het is ook niet lelijk als je het beeldschermvullend maakt. Prima op een uithangbord of bv als briefhoofd. Maar 3mm groot op een wijzerplaat zie je gewoon alleen een X. Ben zelf dus geen fan.

Je ziet hier de P en de S absoluut niet:

3 likes

Ik deel de meningen, dat prospex logo icm de algemene uitstraling van het horloge is een no-go.
Jammer, de cyclops daarentegen stoort me niet echt op dit model.

Ik heb de groene :wink:

1 like

Goede vraag! Ik heb dat namelijk niet gevonden.
Dat was een aanname van mij, omdat de SARB en de SARG alpinist-modellen met een saffier uitgevoerd waren.
Maar dat betekent natuurlijks niets over de nieuwe SBDC-modellen. Het zou zo maar kunnen dat er hardlex in de nieuwe alpinist zit.
Maar is dat logisch? Ze hebben niet bezuinigd op het uurwerk, de 6R15D uit de SARB wordt nu een 6R35. Zullen ze dan wel gaan bezuinigen op het glas?

Overigens zie ik nu ook de SBDC091 voorbij komen, het nieuwe groene model:

Dat kartonnen bandje is ook gebleven zo te zien. :thinking:

1 like

Mooi hoor!
Ik wil er twee! :grin:

1 like

Het bandje van de blauwe Alpinist is uitstekend. Maar misschien had Hodinkee daar iets mee te maken.

6 likes

Dit artikel vond ik best wel interessant nog: https://www.seiko-design.com/en/alpinist/index.html

Ben in elk geval benieuwd of de renders wel kloppen :roll_eyes: