As if anyone gives a flying, eh, toss. Die rare neiging om een spec oorlog te willen beginnen met kuch, kuch mechanische horloges in een tijdperk waarin we donders goed weten dat saturation divers gewoon met duikklokken, speciale pakken en ondersteunende vaartuigen werken… Tja.
Het is natuurlijk baarlijke nonsens.
Het zijn allebei overpriced anachronistische toolwatches die tegenwoordig alleen maar door middelbare mannen met wat geld worden gebruikt om hun tweede jeugd te ensceneren en mogelijk voor een soort weird flex waar geen enkele vrouw naar om kijkt.
De notie dat je een 300m waterdichte monocoque horlogekast nodig hebt om op de derde verdieping van een zielloos kantoortje in Papendorp je muis over een matje heen en weer te slepen is gewoon te kolderiek voor woorden.
En in dat licht bezien wint de Tudor:
Platter
Metas gecertificeerd
Mooier uurwerk, al zie je het niet
Cooler, want aan de kroon gelieerd
Als je de BB58 / 54 pakt - betere clasp, en nog goedkoper ook.
Seiko moet er aardig aan trekken om voor vijfduizend ballen een duikertje te verkopen, in deze markt. Denk ik. Ik heb graag ongelijk.
Ik geef je in alles gelijk, uiteraard. Maar leg de bizarre FXD naast een tweedehands BMW 320, en die BMW lacht zich helemaal dood. Om maar wat te zeggen, zeg maar…
Over 600m waterdicht gesproken. Ik ga mijn nieuwste telg, de Squale T-138 Forged Carbon, morgen ook maar eens officieel ‘te water laten’…er staat nog een beetje afwas.
Ik zou nog liever dagelijks op bloedende stompjes van afgezaagde enkels door gloeiende kolen schuifelen dan in een BMW gezien worden, dus ik denk dat ik de Tudor nam als ik voor de keuze stond. Het voordeel van het vergelijken van de Tudor en Seiko is dat het allebei horloges zijn, en geen vehikels met de aandrijving op de verkeerde as en slechte stoelen.
Als ik zie wat er in Roermond aan LE modellen ligt, dan denk ik dat dit in praktijk wel eens tegen kan vallen…dit zijn ook geen bedragen dat mensen direct in de auto stappen om even een horloge op te pikken…
Overigens wel een tof model naar mijn smaak, dat wel.