Wat zijn die zwarte dingen tussen band en kast
Hey, jij hier!?
Jazeker! Eehhh waarvan kennen we elkaar ? Gummen, 8200rpm, Nurburgring.nl, marantzforum……
De eerste 3.
Ha ha kleine wereld! Welkom hier. Gewoon een nieuwe rabbit hole om in te duiken
Ik snap die zwarte dingen ook niet.
Zou wel leuk zijn als die sluiting los te verkrijgen is.
Dat zijn onderdelen die de bezel vasthouden.
Oogt toch wel vreemd bij de bandaanzet. Deze wil je toch direct op een isofrane of iets dergelijks zetten, maar dan kijk je tegen nog meer zwart aan. Zonde.
Verder dikke MM natuurlijk, fijne plaat.
Gr, Vigorelli
Past misschien wel mooi bij een zwarte Isofrane dan…
Ik had, denk ik, liever gezien dat die stukjes gewoon glad waren geweest, niet met van die ribbels, daar zie ik het nut niet zo van in en maakt dat het wat onnodig complex oogt.
Van beide blauwe vind ik de wijzerplaten schitterend! Maar inderdaad, wat een prijzen.
Het is een dikke lompe moloch met een uurwerk wat al jaren naar de prullenbak verwezen had moeten worden omdat het zes millimeter dik is, en er zitten twee zwarte lelijke flessen-openers aan de kast geschroefd om het lelijke dikke ding bij elkaar te houden.
En dan staan er intussen zes regels tekst op die gore ellende. Yuck.
5000 piek… Allemachtig, al moest ik zelf op de Wallen 100 dronken Britse klanten afwerken om het verschil bij te leggen:
Dan liever een Submariner. En die vind ik al niet zo mooi.
Met een gestrekt been erin op deze mooie zaterdag ochtend?
Bizarre constructie.
Neuh, ik vind het nog vrij neutraal gesproken. Ik houd van Seiko als merk, maar soms doen ze dingen die gewoon niet kunnen. Zoals die bizarre roerstaven van wijzers die ze op dit model prakken, bijvoorbeeld.
Nu hebben ze dus ook een ratcheting clasp, maar ze konden beter eens wat aan de dikte van hun uurwerken doen, en aan de bedroevende kwaliteit van de 6R serie.
En als ze in het 5000 euro segment mee willen doen moeten ze bovendien betere regulering gaan doen.
Leg deze bizarre unit naast een FXD van dezelfde prijs, en Tudor lacht zich helemaal dood.
Tja, er is niets wat zegt dat een “echte” Marinemaster een 6159-7000 hommage moet zijn, natuurlijk. De allereerste Seiko Marinemaster was een eind jaren 90 quartz chronograaf met 100m waterdichtheid, schroefbodem, en titanium kast.
De SBCN005. En dat was ook een ferme knaap, want die was ook 44x13mm groot, maar het was geen monocoque kast, en hij was ook weer geen 16mm hoog.
Sindsdien hebben ze die naam voor allerlei modellen gebruikt, inclusief de heruitgaven van de 1968 Professional diver’s. De Professional Diver’s 6159-7001 en 7000 die trouwens maar 14mm dik waren, en 13,7mm breed waren van 3 tot 9. Ook grote jongens, maar zeker geen 16mm hoge toren.
Kortom, ik hou het hier even bij:
- Superieur 6L uurwerk
- Draagbare proporties
- 1500 ball’n goedkoper
- Een regel minder tekst die ook nog beter belijnd is (dat had nog minder mogen zijn)
Dat wordt dan minimaal 200 dronken Engelsen afwerken…
Het verschil is maar 5000. Ik koop niet voor boven list, uiteraard.
aha, dan kun je tijd op de wachtlijst productief gebruiken
Die 100 werk je veeeeel sneller af dan dat je bovenaan de wachtlijst komt
Je bedoelt die FXD van 200M waterdicht en niet ontworpen/geschikt voor saturation diving? Appels, peren, enzo? Of bedoel je dat je dat een mooier horloge vindt; dat kan natuurlijk, maar heeft er weinig mee te maken