Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Lug to lug is best prima!

In je drang gelijk te krijgen gaat het soms een beetje mis. :wink:

1 like

Dat is prachtig. Anderhalf jaar geleden was “Korting” 40 cent voor een liter, terwijl de normale prijs 89 cent was. Dat is dus acht keer over de kop gegaan.

Ik denk niet dat je het moet bekijken aan de hand van de vraag of je met “horloge idioten” van doen hebt, het is een simpele vraag van de bandbreedte van prijzen waarbinnen horloges bestaan.

Horloges worden verkocht tussen de 15 Euro en de 3 miljoen Euro, en een 1700 ballen als middensegment betitelen is nog behoorlijk mild, want er zijn veel stemmen die een Tudor van 4000 of Breitling van 7000 ballen als een middensegmentertje neer zetten.

Ik vind een racefiets van 2000 ballen zelf echt ontzettend duur, maar ben me er van bewust dat die fiets alsnog in het middensegment leeft. Dat is gewoon een absoluut gegeven op basis van het prijsbereik. Er zijn er plenty van 6500 te vinden, zeg maar.

Ik vind het grappig dat je me probeert te vertellen dat drie vijftig voor een fles zonnebloemolie normaal is.

Je komt op mij over als iemand die voor vandaag nog nooit naar die prijs heeft hoeven kijken.

:flushed:

1 like

of het middensegment is of niet, maar met 1700,- raak je meteen wat andere horloges aan die je concurrent worden. met het onderstaande, seiko is niet de eerste die ik zou halen

de Monta Atlas is 1870,-, beter formaat, dunner en ongetwijfeld veel betere bracelet. Seiko staat daar nou niet meteen bekend om

Sinn 105 utc, met een sw330 erin, hogere frequentie uurwerk, mooi merk, staat bij mij hoger in het boekje dan het seiko middensegment

de Farer Lander, zelfde idee qua prijs, kleiner, dunner etc

1 like

Dit middensegmenthorloge vind ik nog het leukste dit jaar, de SLA065

2 likes

Absoluut een mooi horloge. Behalve dan die kunstige of drukke :exploding_head: wijzerplaat. Dat hoeft van mij dan weer niet, in zo’n 62MAS-achtige.

Trouwens, ik las laatst, hier op dit gerespecteerde forum, een comment van iemand die

een instappertje noemde. :grimacing: Dus ach, de één z’n topper is de andere z’n instapper, zeg maar
 :wink:

2 likes

Die wijzerplaat vind ik dan weer heel mooi. :blush:

En vwbt de ‘middensegment’ discussie: het is inderdaad uiterst relatief en de grens schuift snel op naar boven.

1 like

Ik snap dat niet. De meeste Seiko bracelets zijn prima van kwaliteit. Ik heb nog nooit een probleem gehad met een Seiko bracelet, eerlijk gezegd. Grand Seiko ook niet.

Haters gonna hate.

Soit, de SW330 uurwerken heb ik een tandje hoger zitten dan de 6R35 derivaten, maar of ik Sinn nou superlatief moet vinden? Ik heb nog nooit de neiging gehad om zo’n ding te kopen, terwijl ik er genoeg vast heb gehad. Ze zijn
 eh, prima.

De Farer Lander is bijvoorbeeld mooi en dun, maar ook weer niet op een bracelet, geen 200m WR en al helemaal geen duiker. Da’s gewoon een 38mm sporthorloge met dressy neigingen en funky kleuren. :slight_smile: Ik kan het weten.

Kijk. Daar kun je mee thuis komen. Agreed.

Ik zou die Guess shitters niet als middensegment willen betitelen, maar je hebt gelijk. Ook dat zal ergens een toppertje zijn. Misschien aan een Turks strand of zo.

1 like

Deze 36mm is tof!

11 likes

Ja, leuk dat deze modellen weer op een kleiner formaat (36 mm) te krijgen zijn.

5 likes

Nieuw Seiko 5je - :slightly_smiling_face:
CrĂšme dial field watch - :grinning:
36 mm - :grinning_face_with_smiling_eyes:
100m WR - :grin:
TWAALF EN EEN HALVE MILLIMETER DIK - đŸ„Č

6 likes

Dat is best redelijk. Die ouwe waren ook 12 of 13mm.

1 like

Ja maar ook bij een kast van 36mm? Wordt wel heel erg een tonnetje dan toch?

Het mooie van die ouwe snk’tjes was dat ze ook nog eens iets van 10mm dik waren.

11 dan.

2 likes

Seiko heeft kennelijk besloten dat ook de goedkope automaatjes een display caseback nodig hebben, en dat dit bovendien wel een millimeter extra dikte waard is.

4 likes

GMT op een duiker zie ik het nut niet echt van in, maar als je een “echt” Seiko duikhorloge wil hebben, dan haal je of een turtle of een tuna.
Nou nog een turtle met een 7C quartz.

@SwissToni - ik heb ooit begrepen dat die display casebacks bedoeld waren om het uurwerk te laten zien, veel makkelijker om op die manier de mumbay specials er tussenuit te vissen dan met een dichte achterklep.

1 like

Ik ga niet liegen. Die display case back is één van de dingen die mij destijds over de streep heeft getrokken bij de aanschaf van mijn eerste automatisch horloge.

Check. Desalniettemin
 :wink:

3 likes

Ja dat snap ik ook niet echt, tis leuk om even in te gluren als ie nieuw is maar voor de rest is het niet bepaald een kunstwerkje onder dat glas.

1 like

Hij is zo over the top, dat ik 'm wel weer leuk vind. :grin: