Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Welke berg staat erop ?
Is dat bekend ?
Wel een mooi ontwerp.

1 like

Ik vind deze wel erg tof jongens:

Bron: https://www.fratellowatches.com/seiko-unveils-the-prospex-spb381-spb383-and-spb385-the-first-mechanical-gmt-divers-in-the-prospex-collection/

6 likes

Die groene spb381 ben ik wel heel nieuwsgierig naar in t echie! Gaaf model en niet bizar groot wat mij vaak tegen houdt.

1 like

Had deze inderdaad ook al gespot. Lijkt me een geschikt vakantiehorloge.

Fraaie wijzerplaat maar het is het net niet met enkel de bezel en kroon in het blauw. Beetje mislukte bi-colour als je het mij vraagt.

Die groene is inderdaad geweldig.

8 likes

https://www.watchuseek.com/attachments/a5eda405-3fc9-494e-866c-ca67b715ea6a-jpeg.17299713/

1 like

Nee. Dit is gewoon een bijna 43mm Willard.

Gemiste kans: Caller GMT. In dit prijssegment zou ik een True GMT verwachten, omdat dat bij de Sharp Edges ook al zo was. al had die dan weer tierelantijntjes en wijzertjes die niet hoorden.

Kortom: Allemaal net niet goed. Wel mooi, maar ik ga niet kopen. Had ik al gemeld dat ik een hekel aan glanzende keramische bezels heb?

Alles wat een Seiko duiker ooit charmant maakte is aan het uitsterven, in dat middensegment.

Als purist heb je zeker een punt, ik weet alleen niet of ik een horloge er op zou laten lopen.

Middensegment a 1700 euro :joy:

2 likes

Op zich, qua looks en functionaliteit, wel goed gelukt. Zeker de groene. Maar volgens mij las ik 42mm. Deze had gewoon 40 moeten zijn, vind ik in ieder geval.

Als ik in deze tijden bijna vier euro voor een vrij klein broodje betaal bij de supermarkt, en vijf euro aftik voor een liter zonnebloemolie, is zeventienhonderd voor een horloge het middensegment, ja.

4 likes

Wat het middensegment is kun je alleen maar ten opzichte van de hele markt bepalen, en ik vermoed dat het zwaartepunt daarvan eerder in Lorus-contreien dan bij 1700 euro ligt. We lijken hier soms een beetje in een bubbel te zitten van enigszins tot zeer welgestelde lui die bovendien een buitenproportioneel groot deel van hun geld aan horloges besteden.

Dat weet jij ook Henk.

4 likes

Alle beetjes helpen

1 like

72 uur gangreserce, GMT, 200m én passend in een 40mm kast? Dat gaat denk gewoon niet lukken voor dat geld. Ben het met je eens dat het qua maatvoering mogelijk wel mooier is.

Toch, ook voor niet liefhebbers geldt dat ik mensen duizenden Euro’s aan een horloge heb zien besteden. Kijk naar alle verkopers in de IT wereld die niks met horloges hebben, maar een Rolex kopen van de eerste grote commissie. Want succes of zo.

Ik kan goed verkopen waarom 1700 ballen voor een horloge het middensegment is. Hodinkee en consorten noemen dat “Affordable”, wat ik dan wel weer een brug te ver vind gaan. I can recommend this for wrists of a circumfe… oh. Wacht. :rofl:

Dank je…:+1:

1 like

Drie Euro voor een litertje vet “korting” noemen… Dank je wel voor het bewijzen van m’n punt. :rofl:

Daar komt nog eens bij dat waar ik woon geen Dirk te vinden is.

Poiesz, anyone?

Dit is al beter dan de renders inderdaad! Van de zomer maar eens kijken, want dit past wel in mijn straatje. Zie dat ze in juni/juli uitkomen

1 like

Ik schat een procentje of 40 minder in vergelijking met jouw prijs.
Dat het nog steeds duur is en dat alles snel duurder wordt maakt niet dat een 1700 euro horloge middensegment is.
Die perceptie is weggelegd voor ons soort horloge idioten.