Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Mooie band ook, met gepolijste (hele dunne?) tussen links als ik het goed zie?
Standaard band?

1 like

Standaard band inderdaad. Zitten gepolijste stukken op, dat zijn geen losse delen hoor!

1 like

vreemd, de obscure persmededeling is verdwenen
heb deze wel nog als cached file kunnen vinden
Seiko introduces new limited edition models to Prospex range

2 likes

Aha! Net wat meer info gevonden
vers van de pers

Het zijn dus
Seiko Prospex 1968 Diver’s Modern Re-interpretation GMT: SPB381, SPB383
Seiko Prospex Save the Ocean Limited Edition: SPB385

1 like

Nondeju, ik vind ze mooi. 42mm is fors, maar 12,9mm is dan weer netjes voor een GMT duiker. Ze zijn gewoon allemaal mooi. Ik heb vrij weinig te zeiken, over deze horloges.

Hmmmmm.

EDIT: Toch gevonden. Glanzende keramische bezel. Jammer, maar nee dank u. Next!

1 like

Oei, wel gave modellen zo. Beetje gelijk aan de SPB/MM200 duikers dus als ik het zo lees en zie.
De groene is tof, maar lijkt wel erg op m’n SPB207. Groen trekt mij blijkbaar nogal aan…

Mwoah, vind ik niet zo’n drama. Alu zou het wel wat meer klassieke vibe geven, keramisch doet voor mij wat hoogwaardiger aan. Een leuke tussenweg vind ik de instert van de SPB14x/62mas-geïnspireerde modellen, weet niet waar die van gemaakt zijn. Soort gedraaide structuur. Minder shiny :grimacing:

Geborsteld staal toch?

huh? Nu zie ik pas dat deze aankondiging 8 maart 2023 als datum heeft.
:face_with_monocle:

Ik verwijs graag naar de keramische bezel van de Serica 5303 die een dun glanzend deel heeft, maar ook een geborsteld grijs deel. Je kunt die bezels maken zonder dat ze er uit zien als plastic. :slight_smile:

Dat laat zich raden, maar het heeft wel de looks. :slight_smile:

Vind juist dat ze de datum niet mooier hadden kunnen wegwerken. In de praktijk vind ik een datum toch wel een voordeel op een horloge, no date is overhyped.

Als ie rond de 1500 verkrijgbaar wordt is het in mijn ogen wel een winnaar. Zou hem zeker boven de Hamilton verkiezen, de seiko heeft wat meer karakter.

Seiko heeft nog eens wat liggen klooien met de Presage
hier zijn de Presage Craftsmanship Limited Editions
verkrijgbaar vanaf juni 2023 en prijsjes tussen 1650,- en 2250,-
met enamel, porseleinen of urushi gelakte dial

de enamel SPB393

1500 stuks

de urushi SPB395

1500 stuks

de arita SPB397

1500 stuks

de Shippo SPB399

800 stuks

4 likes

Seiko doet een Grand Seikotje? :smiley: :arrow_up:

Wel echt mooie exemplaren. Alleen die 31 bij de bovenste 2 in het datumveld krijg ik nekkramp van

1 like

Te druk. En de simpeler porseleinen horloges van vorig jaar zijn gediskwalificeerd omdat Seiko weigert om gewoon blauw geanodiseerde stalen wijzers te bakken. Die gelakte kleur blauw is zo armetierig… Ik snap niet waarom ze zo’n mooie wijzerplaat ontsieren met die plastiek ogende shizzle.

What. The. Fuck.

Kortom, ik zou nog wel eens een Urushi willen hebben, maar dat zou dan gewoon deze worden:

De good old SARX029.

Zelfs al zou ik me over de drukte van de Arita poseleinen plaat heen zetten, ik vind deze kleurstelling namelijk wel erg mooi, dan nog is dankzij het uurwerk het horloge een whopping 14,1 mm dik. Bij 40,6mm groot.

De gewone driehander die ik laat zien is ook 40,5mm groot, maar de dikte is met 12mm draagbaar. Waarom Seiko die vermaledijde multi-wijzer uurwerken niet eens in de kliko dondert om een fatsoenlijke retrograde of Zeigerdatum te ontwikkelen is me een raadsel.

14,1mm. M’n mechanische chronograaf is dunner. Heremijntijd.

1 like

De meeste Presage-horloges hebben een enorme wannabe-sjiek-vibe. Het is het allemaal gewoon net niet, of eigenlijk ruimschoots niet.

2 likes

De sharp edges serie en de cocktail time serie. Die zijn sjiek voor wat het is in dat prijssegment.

Klopt, en dat is over het algemeen zonder al die barokke zooi erop.

2 likes

mij doet alleen de Sharp Edge series wat, maar dan heb ik nog moeite met een paar kleine dingetjes

1 like

Een nieuwe limited, de SLA069. Weet niet of 'ie al voorbij was gekomen. Berg plaatje er bij:

10 likes

Is dit die 39mm kast?

Want dan komt ie er zeker.