SRPJ95
Komt in een doos:
Aardige doos.
Dit is een handwinder en beduidend dunner dan de automatische versie van Hamilton.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Hamilton lists the Chronograph H as measuring 14.35mm in thickness, down a quarter of a millimeter from the Automatic model, which is 14.60mm. However, according to our digital calipers, the Chronograph H actually measures⦠14.60mm in thickness.
Hebben ze hem gewoon in dezelfde kast gepropt? En dan verkeerde maten doorgeven. Niet netjes van zeā¦
Daar lijkt het inderdaad wel op, maar ik denk sowieso niet dat die 0,25 mm nou zoān verschil gemaakt had. De kastvorm is, laten we zeggen, robuust van uitstraling.
Ik heb twee maal de automaat gehad. Vond de dikte niet storend en heb de zwarte handwinder nu op de lijst staan.
Niet eens zo duur voor puur titanium
Er komen ook steeds meer bedrijven die het bon ton vinden om de dikte tot aan de bezel op te geven, en het kristal er dan maar bij te vermelden. Dikte is dikte, zeg ik. Maar wat nog erger is: Horloge ājournalistenā doen daar klakkeloos aan mee.
Ik voel een puntje van kritiek in mān vingertoppen zitten.
Mag ik vragen waarom je 'm verpatste?
Omdat ik een chronische flipperziekte hebā¦Kan helaas niet alles hebben en houden. Have to feed my addiction.
Hebben ze hem gewoon in dezelfde kast gepropt? En dan verkeerde maten doorgeven. Niet netjes van zeā¦
Het viel me laatst op dat dit bij de SNE551 en de SNE591 ook zo is. Identieke kast, terwijl de 591 met een diameter van 42.8 en de 551 met een diameter van 43.5mm op de Seiko website staat.
Als dit model nou in PADI kleuren* zou worden uitgevoerd, dan zag ik er wel een waardige opvolger voor mān Turtle in.
Door die lekkere kleuren kan ik geen afscheid van 'm nemen!
*Edit: Padi-turtle kleuren, zoals op mān foto. Andere PADI modellen waren nogal lafjesā¦
Door die lekkere kleuren kan ik geen afscheid van 'm nemen!
Eh, o.k⦠Nou ja, niemand zegt ook dat je dit moet doen. Lekker houden, dus!
Ik lees net een obscure persmededeling over deze
āTallest Peaksā Limited Edition Prospex, 500 stuks, verkrijgbaar vanaf maart (en toch zie ik 'm nergens)
er zou ook een āGlacier Blueā GMT Limited Edition zijn, 4000 stuks
ook wat nieuwe kleurtjes āMarine Greenā en āDark Depthsā
Gaaf ding! En qua maat ook beter dan die Sumo GMT, verwacht ik.
Oh wacht en die Sumo GMT was een quartz, he? Deze zal ook wel een flink stukkie duurder zijn, vrees ikā¦
De Prospex āTallest Peaksā heeft een 8L35 uurwerk en prijskaartje is Ā£2,600
De Prospex āGlacier Blueā GMT , āMarine Greenā GMT en āDark Depthsā GMT hebben een 6R54 en gaan tussen Ā£1,400 to Ā£1,600.
Dat horloge op de afbeelding in je post, op basis van welk model is dat dan? Lijkt op een MM200? Of is het een nieuw model?
Lijkt op een MM200
Ook gebaseerd op de retro diver uit 1965 volgens mij.