Ik hoop heel erg B…
- A.
- B.
0 stemmers
Hopelijk B. Vanuit die hoop ook gestemd.
Ik vind ze gaaf maar er zijn twee dingen die me storen; het gebruikte uurwerk (t.o.v. de prijs) maar vooral ook de tekst “king seiko” die ik veel te groot vind t.o.v. van Seiko bovenop de wijzerplaat. Twee keer SEIKO is me iets te veel van het goede.
Ze hadden er veel beter aan gedaan als ze het oude KS onderop hadden gezet. Hoe gaaf was dat geweest?
Dat was zeker gaaf geweest!
Mooi logo. Gevoel dat het iets bijzonders is. Wat gevoelsmatig de prijs mag opdrijven.
Mee eens beetje te dit
Ik zou ze best willen passen, maar om alleen daarvoor naar A’dam te gaan.
Vanuit Breda kost me dat 1,5 uur heen <> 1,5 uur terug. Dan ook nog met OV wat nou niet mijn favoriete manier van stilstaan is (…). Parkeren is daar een crime, dus de auto valt sowieso af.
Jammer dat er verder niks te beleven valt daar.
Het is en blijft een dorp
Die King Seiko’s zijn prachtig maar helaas behoorlijk overpriced.
Ik plan m’n bezoekjes aan Amsterdam meestal weken vooraf en reserveer het parkeren dan bij Interparking IJdock, dat is nog redelijk betaalbaar.
Ik vind de kleine versie mooier: geen datum en geen ‘3 days’ tekst!
A vermoed ik, want B is er een uit de Ananta sorry, Galante serie, waarbij ze high-tech Invicta klanten proberen te vangen.
En dit is nog een beschaafd model.
Ik parkeer altijd bij Holendrecht of Reigersbos.
Gratis. En je stapt daar op de metro de stad in.
Ideaal.
Ik verbaas me oprecht over die serie. Zo kwam ik een tijdje geleden deze abominatie tegen:
200m waterdicht, Spring Drive, onafhankelijk instelbare uurwzijer, GMT, chronograaf met column wheel, de hele rambam. Technisch gezien een hoogstandje van jewelste. Maar Christus te paard wat is dat ding ontstellend lelijk en groot zeg. Zo slecht. What. The. Fuck? WTF?
De eenvoudigste verklaring: er is een markt voor.
En die markt is onderzicht, er zijn designers opgezet, de machines zijn er op ingericht en er zijn voldoende horloges gemaakt met een marge die groot genoeg was om er (voor een tijd, deze serie wordt niet meer gemaakt) winst op te maken.
Dus er zijn mensen die deze horloges kopen, net als Richard Milles.
De uitslag van de Seiko 1 april grap pol is als volgt:
Helaas, voor 88% van de stemmers…
De Seiko Alpinist GMT is nep.
Het is een photoshop van onze vrienden van het Italiaanse HF forum.
Misschien het duidelijkst te zien aan de nep rode GMT wijzer.
Een geslaagde 1 april grap. Maar, SEIKO kijkt mee, misschien dat zij inspiratie opdoen van deze 1 april grap.
Keuze B. is een echte SEIKO. Geproduceerd tot ongeveer 2016, een vintage Seiko derhalve.
Het is een SEIKO Galante SBLM005 met een 8L36 uurwerk. Zoals @CADirk reeds vermoedde en waar @Fate_Amenable_To_Change een mening over heeft.
Hier nog een paar plaatjes van de SBLM005.
Bedankt voor het stemmen!
Dat zijn er 8 te veel.