Wachten tot oktober…
Hmm…
Moest wel even denken aan
Waarbij ik die laatste (RIP) toch een héél stuk beter te pruimen vind.
7 jaar geleden alweer, deze maand.

TAFKAP!
Ja, The Artist, The Symbol, Alexander Nevermind, Christopher, Tora Tora, Gemini, Jamie Starr, Camille, they’re all missed…
Deze begrijp ik een stuk beter dan de vorige iteratie. Want wat oorspronkelijk een complicatie had (chronograaf), zou toch een bezel met iets van een functie moeten hebben.
Ik vind ze cool. Wel een tandje te groot. Dit had 39x12 moeten zijn. Buiten dat: tof.
Yup. Een verlies. Maar in datzelfde kader vind ik dat George Michael ons te vroeg is ontvallen. Twee totaal andere artiesten, allebei erg jammer. En Mac Miller. Die had ik graag nog een tijdje door willen zien ontwikkelen.
Release per 26 mei:
Titanium èn 3 daags uurwerk. Dit laatste staat ook op de wijzerplaat!
Ik vind de witte het mooiste ( sarx115 )
Release per 23 juni: open hart…
Als er dan toch een gat in de wijzerplaat moet zitten, doe mij dan deze blauwe:
Hmm. Van de render word ik nog niet direct opgewonden. Maar dat doen ze, volgens mij, zodat ie in het echt alleen maar mee gaat vallen.
Nee, dat moet je gewoon nooit doen. Knapt geen enkel horloge van op.
Ben ook benieuwd. Heb nog geen wristshot gezien.
Update vs sharp edge eigenlijk. Met extra kantje op de kast ook, toch? Vanmiddag juist de groene huidige sharp edge gepast. Erg fraaie wijzerplaat!
Waarom zou die plotseling 2mm dikker moeten worden dan de oorspronkelijke witte stalen sharp edge? Want die was 11mm dik. Titaan in alle ere, maar als die cijfers kloppen zijn ze volledig van de pot gesjord bij Seiko.
Ik laat me graag corrigeren. Dat zou het mooiste zijn voor Seiko.
Dat moet nooit, Henk. Da witte gij ook.
Geen idee.
In de witte stalen sharp edge zit 6R35 met 70 uren. 11mm.
In de nieuwe Tita zit een upgraded 6R55 met 72 uren. 13mm.
Vandaar 3 DAYS op de wijzerplaat.
Daar hebben we in dit topic meerdere voorbeelden van gezien.
I know.
Dit is toch geen GMT? Of heb ik het mis. Ik vraag we af wat dat 24 uurs display toevoegd. Vreemd.
Die witte ziet er inderdaad erg goed uit. Zou graag een keer dit ontwerp in een iets kleinere kast zien.
https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/watches/seiko5/
biedt nog meerdere Seikootjes 5 aan met lichte wijzerplaat. Deze zijn kleiner van formaat en ook heel betaalbaar. Misschien is dat wat voor je.
En dan is er -even over een andere boeg- nog de nieuwe Seiko 5KX in 38mm. Is wel een diver-style horloge. Dat moet je natuurlijk willen (ik ben er gek op!).
De vijfjes zijn absoluut ook leuke horloges. Vind het alleen jammer dat de Presage-lijn vaak vrij fors is, terwijl ze zulke bijzondere wijzerplaten bieden.
Zo blijft er altijd iets te wensen over .
Ook zeer geslaagd inderdaad. Heb ze nog niet in het echt kunnen bekijken helaas!
Het is een vreselijke hobby, idd.
Dat is een gespreksonderwerp an sich. Ik heb ergens gelezen dat de 72 uur van de 6R55 ten opzichte van de 70 uur van de 6R35 het resultaat is van een andere veer. Bij Caliber Corner weten ze dat niet te vertellen, en er wordt ook niet aangegeven hoe hoog het uurwerk is. Seiko Instruments verkoopt de 6R uurwerken niet als OEM, dus daar ook zijn geen technische tekeningen van de 6Rx5 uurwerken te vinden.
Blijven er twee opties over:
-
Als het waar is dat ze alleen een nieuw SPRON alloy hebben gedaan om die 72 uur te realiseren en de afmetingen van de nieuwe uurwerken dus niet anders zijn, dan is het een grof schandaal dat ze de kasten dikker maken. Design-fail.
-
Als het zo is dat ze voor 2 uur extra power reserve een dikker uurwerk hebben ontwikkeld zijn ze zo stompzinnig bezig dat het ook een grof schandaal is. Engineering-fail.
2 uur verschil. In het beste geval.
Ik vermoed dus dat dat uurwerk EXACT hetzelfde is met een iets andere veerton, dus dat die 2 mm verschil een enorme design fail is, in plaats van een engineering fail.
Hoe dan ook mag het team wat dit werk geleverd heeft wat mij betreft aan de seppuku. They have brought dishonour to their Keiretsu.
Die bestaat al. Gewoon de oude versie. Die is over alle assen kleiner dan de nieuwe titanium-versie.
https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SPB167J1
39,3 x 11,1mm. Seiko zegt op de website 12mm, maar ik heb 'm gehad en tussen de schuifmaat bleef er 11,1 over.
Daar de witte versie. Door Seiko Nederland van de site gehaald, maar ze zijn prima te vinden.
Op Chrono24 staat er in Nederland een jong gebruikte voor 695, terwijl je voor 775 een exemplaar uit Italië aan kunt laten rukken. Splinter nieuw. Overigens is de Italiaanse handelaar het met mijn meting eens:
Water Resistance 10 bar
CASE SIZE
Thickness: 11.1
Diameter: 39.3
Length: 47.2
Weight 155.0g
Hopsakee. Vroeger was alles beter.