Ik vind het wel een fijne band.
Tropic staat hem ook wel
Alleen geen prijzen…
Zal wel schrikken zijn…
Die Sumo van jou is het duurste van dit trio…
De overige prijzen vallen mij mee.
Is niet goedkoop nee.
Die king turtle op een rubberen band zie ik wel zitten voor de zomer!
Ik heb de zwarte al een tijdje, en ze zijn inderdaad super comfortabel. Ik overweeg de bracelet.
Gefeliciteerd dus, maar kun je een paar fotos van de clasp posten?
Heb hem nu op de Tropic maar zal morgen wel ff wat foto’s van de sluiting maken.
Ik heb nooit veel met dit soort kastvormen gehad maar dit horloge vind ik echt heel gaaf!
Ahhhh… Kijk, dank je wel! Dat is voor mij de helaasheid der dingen, er zit nog steeds een duik-extensie op. Die bijten bij Seiko bracelets altijd heel erg in de hoek van m’n pols, die moet ik niet willen kopen.
Als ze nou eens iets ter grootte van een GS clasp wisten te maken met 4mm snelverzet, dat zou wat zijn. En dan gewoon duik-extensies in de ban doen, want geen hond die er nog mee duikt. Of je doet er maar een rubbertje om.
Gelukkig doen ze het meer dan prima op een Tropic of NATO. Sorry voor de 2022 off-topic, mensen.
En wéér een samenwerkingsverband van SEIKO, dit keer met Mazinger Z:
“”
Mazinger Z is an enormous super robot, constructed with a fictional metal called Super-Alloy Z (超合金Z, Chōgokin Zetto ), which is forged from a new element ( Japanium ) mined from a reservoir found only in the sediment of Mt. Fuji, in Japan. The mecha was built by Professor Juzo Kabuto as a secret weapon against the forces of evil, represented in the series by the Mechanical Beasts of Dr. Hell
"’
Je krijgt er ook een doosje bij:
55.000 yen. Een kleine €400.
Ik ken de manga niet, maar best een tof horloge!
King Seiko SJE089 en SJE091 komen er in juli aan
ik vind ze niet lelijk maar wie wil hier nou 3.400,-€ aan besteden ?
zeg maar gerust heel mooi.
Maar wat zit daar voor uurwerk in, dan? En wat is de diameter?
er zit een 6L35 in, 45h power reserve, ±10à15 seconden afwijking/dag
kast heeft 38.6mm diameter en is 10.7mm dik
zeiden mensen in 2015 ook over Grand Seiko
Zit net even te lezen, idd. Echt een andere kast dus en het betere uurwerk. Tja, met dit soort toch wat meer ‘up-market’-gepositioneerde modellen is het toch een beetje ‘wat de gek ervoor geeft’. Voor de dure Zwitsers worden ook prijzen gevraagd die helemaal niets meer te maken hebben met productiekosten. De prijzen zijn tegenwoordig gewoon onderdeel van de marketingformule en een hogere prijs maakt een horloge voor sommige mensen alleen maar aantrekkelijker. Omega snapt dat bijvoorbeeld heel goed en Rolex zeker ook. Die doen er natuurlijk nog een schepje bovenop met kunstmatig gecreëerde schaarste. Op zich ook wel weer heel knap, als je dat als merk voor elkaar krijgt.
Anyway, ik denk dat er voor deze nieuwe KS ook echt wel afnemers te vinden zijn en ik vind deze ook echt wel heel mooi, hoor!