Nog steeds een beetje nieuw
Ja, erg mooi. Wel weinig verschil met de 1800 euro modellen.
Erg mooi vind ik de wijzers, maar erg jammer vind ik het dat er een datum bij gezet is.
Op die foto lijkt de plaat vrij saai, maar deze heeft een mooie subtiele sunburst zie ik op de site van Seiko. Chic hoor, mooi ding!
Ben ik dan de enige die niet direct ziet wat er anders is aan deze kast?
Ja, dat is heel subtiel, las ik. Hij is sowieso wat slanker/dunner en net iets groter. Nou ja, waarschijnlijk moet je ze idd naast elkaar hebben, om het goed te zien.
Is dat dan een aangepaste versie, ik dacht dat dat 6L35 gangwerk een afwijking kon hebben tot +25 sec/dag?
Anyway, ik ben niet onder indruk van die specs voor die aanschafprijs van + 3000 euro.
Daarvoor lijkt het verschil met de vorige versie toch echt te klein inderdaad, en die was ook al ietwat aan de prijzige kant.
Maar de wijzers zijn wel een stuk mooier
Mijn fout, het gaat om de 6L35 en niet om de 6R35.
Maar die specs blijven me storen, als je een Seiko koopt doe je een gok, je krijgt een prima lopende +2 sec per dag of een +25 sec per dag en dat bij eenzelfde model. Sorry, maar dat vind ik geen leuk vooruitzicht en is al een dealbreaker geweest.
Ik vraag me juist meer af waarom deze niet duurder is dan de limited SJE083. Lijkt vrijwel hetzelfde horloge (weliswaar met geborstelde lugs en geen gouden logo op de achterkant), maar dan met een stalen band.
Was die eerste LE niet iets van 3200? Dan is deze nieuwe dus net iets duurder.
Op de website van Monochrome staat een oud artikel waarin 3,400 staat. Ondanks dat had ik een hogere prijs verwacht.
Als eigenaar van twee limiteds (King, Alpinist) van die prijsklasse met een 6L uurwerk zeg ik
Nja, de afwerking van de wijzers is veel complexer, het uurwerk is beter, dientengevolge is de volledige kast dunner, het polijstwerk op de kast is anders en het medaillon op de kast is van een goudkleurig metaal waarvan ik niet weet of het goud is, maar toch.
Kan ik goed mee leven.
Wat ik erger vind is dat ze de kast 1mm groter hebben gemaakt ten opzichte van de originele maat.
Dit noemde ik inderdaad ook, deze vind ik echt een stuk mooier!
Dat is ook fijn inderdaad, maar dat komt ook omdat ze het glaasje minder uitsteekt, en dat vind ik dan jammer.
Weet je dit zeker? Ik meende juist van niet. Zou op zich wel leuk zijn, maar veel boeit het me niet.
Dit is helemaal zonde natuurlijk.
Al met al denk ik eigenlijk
Wat is er anders vergeleken met de 1800 modellen?
Al met al weet ik niet welke mijn voorkeur heeft. Ik zou de goedkopere versie, maar dan graag met de nieuwe wijzers willen hebben.
Je zou eens op zoek kunnen gaan naar een SJE083 (zoals getoond door FATC), dat is de limited en de zijn wel goedkoper te vinden dan de nieuwe en heeft dus het betere uurwerk en de mooiere wijzers. Helaas geen stalen band, maar ik vind dit horloge überhaupt meer voor op leer.
Ja, maar ze zijn zo stoer, dat 't nog wel een keer mag!
Ter ere van 110 jaar vakmanschap weer 4 nieuwe Presage’s. 1 met emaille, 1 met Urushi lak, 1 met porselein en tenslotte nog 1 met gepolijste emaille wijzerplaat (Shippo enamel).
Zien er niet slecht uit. Hoewel niet iedereen voor de Romeinse cijfers zal vallen.
Gelimiteerd op 1.500 stuks per model, met uitzondering van de blauwe die op 800 stuks staat.
Ik vind het veel erger dat ze die nare retrograde uurwerken weer uit de kast rukken. Als ze ze nou eens in 37-38mm maakten met een 6L uurwerk er in, van zo’n 11mm dik… Vraag er 3000 ballen voor, en ik koop een porseleinen versie of een Urushi versie.
Maar deze zijn 14mm dik en 40,5mm groot, en veul te druk. Ik wou dat Seiko die uurwerken van de SARW serie eens naar de prullenbak der geschiedenis verwees.