Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Oeh, nice! 't is dat het potje net weer leeg is. Maar deze serie, vooral de zwarte, vind ik wel heel gaaf!

Nieuwe releases van de Top Klasse:

https://www.credor.com/lineup/detail/?no=GBBY982

Kleine 25K.

Fantastische specs!

3 likes

Is gewoon in het Nederlands, hoor… :wink:

1 like

Kijk! Dat is lekker plat!
Hopelijk gaan ze dat ook bij GS doen :grin:

1 like

Was deze al gepost? De SJF001.

10 likes

Doet mij denken aan dit…

8 likes

Niet alleen de SJF001
er is ook nog een SJF003, SJF005 en SJF007

4 likes

En deze kwartshorloges hadden we ook nog niet

9 likes

Ook nieuw:

Presage cocktail SRPK15

En de SSA459

Wel aardig.

3 likes

Ik blijf de klassieke cocktail time dials zoals deze toch het coolste vinden, ook al kan ik de zeigerdatum + power reserve uurwerken goed hebben. Da’s al beter dan de drukke SARW dials.

Helemaal gelijk in. Lekker simpel houden.

Had de SRPK15 waarschijnlijk voor mn oude heer gekocht als hij geen datum had en een andere kroon.

Enfin, blijft een mooi ding.

8 likes

Grappig horloge, doet mij denken aan de SLQ007 zo’n oude sportura.

Wat ik mij dan altijd afvraag. Wat heb je aan een horloge dat 1/100e kan meten.

Ik bedoel, je neemt iets waar, start de tijd. En neemt weer waar en stopt de tijd.

Dit duurt al een paar tienden. En als ik die pusher indruk en voordat het uurwerk begint te lopen zal ook wel een tiende duren :thinking:

4 likes

Ik vind het wel jammer dat Seiko dit soort modellen alleen maar heeft met quartz of mega-quartz uurwerk. Er zijn maar drie of vier modellen (SRQ) geweest met een mooi mechanisch uurwerk en een moderne uitstraling, jammer.

6 likes

Jammer dat er zo ontzettend duidelijk

CHINA

op het deksel staat:

Had voor mij niet nodig geweest :sleepy:

2 likes

Maakt het wel lekker duidelijk waar het vandaan komt. :ok_hand:

1 like

Ik lees vooral BUDAPEST :stuck_out_tongue:
On a serious note:

Links boven is toch best mooi! (zeker tov de SJF*** series)

2 likes

Met No Date had ik zo nog gaver gevonden.

1 like

De two-tone vind ik wel gaaf! Maar goed, een reverse-panda chrono heb ik al en ik heb net een two-tone duikertje gekocht. Dus, misschien komt het daardoor. :grin:

1 like

Als ze de electronica wat handiger afregelen heb je naast de stat/stop ook nog de tussentijd, en als je die zo afsteld dat na een seconde of 2-5 de wijzer weer vanzelf start en gaat lopen op de totaaltijd is het makkelijker, dan hoef je alleen de “lap time” af te lezen.
Menselijk reactievermogen ligt toch rond de 0,3 seconden.
Het zal me ook niet verbazen als het 1/100e register alleen bij de tussentijd en eindtijd van de 0 afkomt, anders wordt die stappenmotor wel erg warm.

1 like