Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Nog wat foto’s van de nieuwe SRPK17 die ik tegenkwam. Indices ook fraai zo te zien. Loht opgelegd en van lume?

15 likes

De beste Astron had Seiko 3 jaar geleden met de SBXD002, in een oplage van 50 stuks voor $36.000 per stuk.

De huidige generaties Astron zijn leuk, maar ik heb al een MR-G G1000B

2 likes

deze nog niet gezien is al paar weken geleden onthult sbgy030

9 likes

Die is prachtig en exclusief, onderdeel van een serie van 5 nieuwe releases:

Hier de rest

2 likes

Oei, die Credor!

9 likes

Die plaat is zelfde als op mijn sbge271 en is werkelijk prachtig en met die gouden kast :heart_eyes:

1 like

Als je van ketting zagen houdt…

SEIKO Chainsaw Man X

42.8x6.9
Japyen 58.000, ongeveer € 400
Release per 31 oktober.

5 likes

Voor de echte liefhebbers:

‘’"

The watch is decorated with blood splatters in the characteristic orange color

“”

Nadere info:

2 likes

Eindelijk…hier heb ik echt lang op gewacht. De geruchten waren er al even. Maar nu is hij er dan, The Chainsaw Seiko :heart_eyes::heart_eyes::weary::weary::weary::weary:
Wie koopt dit :flushed:

1 like

Is mij te bloederig. Krijg nachtmerries van. :zzz: :dragon:

3 likes

Godsamme zeg. Daar moet ik even van slikken.

1 like

“This time it’s personal”

Mijn god, zo toepasselijk bij deze kettingzaag editie….

2 likes

Heul veul mensen, zo blijkt. Als Chainsaw man nu zelfs al live CosPlay events veroorzaakt, en als die nou al in Have I Got News For You terecht komen, ja, dan heb je met een fenomeen te maken.

Ik heb me er op basis van je vraag in verdiept, en het is wel erg zieke shit. Ik vind 't cool.

2 likes

Hahaha, omg yes! Japan… please never change :joy:

4 likes

Ik vind 'm best geslaagd! Vooral die leuke touch van de seconde counter-balance, die het trekkoord van de hoofdpersonage spiegelt. Hij is best over-the-top, maar ter gelijke tijd nog steeds vrij subtiel in vergelijking met veel van de andere collabs die Seiko doorgaans doet met anime e.d.

3 likes

Ik zit de serie te kijken, en dat horloge is heel erg niet over the top als je het tegen de Anime afzet. De serie is weliswaar bijzonder bloederig, maar het blijft een mooie allegorie voor eenzaamheid, armoede, en het vechten tegen je eigen slechtere instincten.

Filosofisch gezien vind ik het ook cool dat het hoofdpersonage vindt dat zijn droom om een stel tieten te mogen voelen net zo nobel is als het beschermen van familie, vechten voor wraak of het beschermen van je land, en het resultaat is een stukje gevolgen-ethiek waar David Hume en John Stuart Mill trots op zouden kunnen zijn.

Tegen die achtergrond is het een bloederige tyfusbende, en vind ik het horloge van Seiko bijna ingetogen. Ik krijg eigenlijk bijna zin om er eentje te kopen als ze betaalbaar blijven.

EDIT:

Check. Misschien dat ik een soort 2-in1 dealtje met Solojapan ga doen om te zien of ik er eentje met korting bij een Shunbun kan krijgen. Puur uit balorigheid.

Specifications Materials

• Case/back cover/band = stainless steel Windshield = curved hardlex
  • Case size (approx.): 42.8 x 35 x thickness 6.9mm
  • Wrist circumference (approx.): S = 15cm, M = 17cm, L = 19cm (Both S, M, and L can be adjusted to 13-19cm by yourself)
  • Movement: Quartz (average monthly difference within ±15 seconds)
  • Daily life waterproof (3 ATM water resistant)

Beetje jammer van de waterdichtheid, maar een 35mm quartz horloge van 7mm dik is fijn. Ik moet wel zeggen dat het voor een standaard quartzje veel doekoe is. Ik laat het even van de korting van ome Japan afhangen. :slight_smile:

5 likes

Dat vind ik het fascinerende aan Japanse animatie voor volwassenen. De visuele absurditeit die je voor de kiezen krijgt staat vaak helemaal los van het serieuze verhaal dat verteld wordt. Love it.

Had zelf heel graag de LE van Porko Rosso willen hebben.

2 likes

Welke van de 3:

Porco Rosso 30th Anniversary Limited Edition

Case size: 43 x 36.5 x 0.85 mm.

Weight: 41 g.

Case material: Stainless steel.

Band: Leather.

Waterproof 10 atm.

Japyen 17.000, ongeveer €110, uiteraard ex kosten want moet uit Japan komen…

1 like

Overigens is dat een ALBA horloge, een merk van SEIKO. Dus geen rommel.

2 likes

Zat meer te denken aan de linker van deze :upside_down_face:

5 likes