Hele mooie re-issue. Origineel is nog steeds heel ‘fris’. Draag hem met veel plezier.
Dank je wel voor die link.
Prachtig horloge zeg!
Joh, echt?
Vandaag een pre-order gedaan voor de SRPK13. Heuse ‘limited’
Vond voor de prijs een leuke combo qua kleur!
Leuke daily voor de winter.
Het is nog niet eens zomer…
Komt ook pas in september uit
voor die GMT diver zou ik me nog overheen kunnen zetten. 3K voor die Astron zou ik dan weer niet doen. Maar ja, blijft een persoonlijk ding, natuurlijk.
Ik begrijp sowieso al weinig van het fenomeen Seiko Astron, maar dit stuwt het onbegrip weer tot nieuwe hoogte.
1700 voor een GMT duiker is nog één ding, maar Astrons heb ik altijd al enorm lelijk gevonden. Soit, ze doen het over GPS, en soit, ze worden steeds kleiner. De mooiste op de Nederlandse markt is de kleine met weinig tierelantijntjes, maar zelfs die is 2100.
Grand Seiko 9F is de ware huidige belichaming van het concept Astron, in mijn optiek. Die GPS kermishorloges zijn de naam niet waardig, kijkende naar het origineel uit 69.
Het schijnt technologisch dikke mik te zijn. Maar eerlijk is eerlijk, geef mij m’n Chronomaster maar. Die heeft geen GPS nodig.
Ze zitten ongetwijfeld knap in elkaar, maar in de tijd dat ik dit soort styling vond aanspreken was ik al blij als ik nog voldoende geld had voor een frikandelbroodje en een blikje Bullit Energy.
De Astron wilde ik gewoon even passen ter vergelijking. Maar zou zelf altijd gaan voor de gmt.
Ik haat het om het in een Seiko topic te zeggen, maar de Casio Oceanus 100 en 200 zijn prima Astron vervangers. Voor 500 piek. OK, dan doe je het over bluetooth en radiosynchronisatie, maar ze zijn 450 ballen.
Die is echt prachtig!
Ik kan hier over zowel de astron als een springdrive gmt mee praten, ik denk dat de astron een bepaalde niche markt heeft. Ik vind mijn astron prima als werk horloge (piloot) juist op de langere afstanden is het een makkelijk horloge voor de tijd tevens het titanium is veel meer opgewassen tegen een stootje tegen metaal dan een fancy rvs gmt. Ik heb de astron standaard op utc en lokale tijd staan. De GMT daarentegen komt op thuis stand te staan en lokaal en is meer voor de dagen dat ik niet werk maar wel op bestemming ben. Sowieso is het een eleganter horloge en 1 die mij meer horloge plezier geeft dan de astron.
Ben het met @Fate_Amenable_To_Change eens dat deze horloges weinig weg hebben van het origineel maar een solar powered gmt met gps is nice to have voor werk.
Ff los van de prijzen; die GMT is wel echt een mooi horloge