Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Dat zie ik, en dat vind ik dus het luie er aan. :stuck_out_tongue:

2 likes

Het is en blijft wél een Grand Seiko en géén Mickey Mouse horloge.
Daar hebben we andere merken voor, bijvoorbeeld

image

1 like

Er is een spectrum aan mogelijkheden, heh. :wink: Ze zouden bijvoorbeeld het silhouet van de oren van Mickey kunnen ‘verbergen’ in de lijnen van het patroon op de wijzerplaat, zodat je het alleen echt zou kunnen zien in de juiste belichting/hoek en als je er bewust van bent. Beetje zoals in deze Save the Ocean ‘Great White Shark’ wijzerplaat.

Of verwerk het Disney Kasteel logo in de rotor. Alleen een printje op het glas voelt als een luie cash grab. :woman_shrugging:

3 likes

De case back van beide Disney GS naast elkaar:

" Iets " verbergen in de wijzerplaat (of de rotor), dat alleen onder een bepaalde hoek of belichting zichtbaar is, kan best leuk zijn.

2 likes

Ik zou daar een zwart horloge met een grafzerk voor maken, want Disney heeft eigenhandig het intellectueel eigendomsrecht verneukt, vervolgens Star Wars en de Marvel franchises tenenkrommend slecht gemaak, en ze hebben Frozen ooit geproduceerd.

Ik vrees dat ik nog geen Disney Grand Seiko zou kopen al kreeg ik geld toe voor die rommel.

7 likes

Be like Elsa; let it go

6 likes

Geneuzel over Disney aside: veel GS’en met een echt mooie groene dial heb ik niet gezien nog. Dit gaat ergens op lijken! Is een evo 9 model?

1 like

2 likes

Bedankt voor je geschiedkundige emoties, dat mag.

Verder zijn het prachtige GS’en, toch?

Hear hear, alles dat die corporate hyena’s aanraken gaat naar de klote. Om over hun 4K UHD transfers nog maar te zwijgen, wat een bagger.
Disney? Dusnie.

1 like

Nee. Er staat een Mickey Mouse op.

Dat is ten eerste zo ver van de Japanse cultuur af als je maar kunt komen, en ten tweede is Mickey Mouse gewoon een lelijke en wat lugubere figuur. Ten derde vind ik dit absoluut niet bij Grand Seiko passen.

Het is een complete blamage die mijn beleving van het volledige merk omlaag trekt, misschien zelfs wel van de hele Seiko Epson keiretsu.

Dat Genta horloges een Mickey Mouse hebben is prima. Die zijn toch lelijk, en na zijn carrière als horloge ontwerper (Polerouter, Connie) is hij een soort van kermisexploitant geworden die alleen nog maar lelijke Bereboot horloges maakte (APRO, Nautilus, Ingenieur, Mickey Mouse retrograde), dus dan is die kitsch prima.

Maar je moet mijn zonsopkomst bij een meertje in een dennenbos in één van de 24 micro seizoenen niet willen verneuken.

14 likes

Na deze enorme deuk in het GS-imago wil ik die zonsopkomst van je wel voor €100 overnemen hoor Chris :joy:

2 likes

Helemaal eens. Mickey silhouet ergens op de datumring.
Iets verstopt in de wijzerplaat. 100 op de kroon.
Aangepaste rotor. What ever.
Nu staat er een muis voor het caliber… :rage:

3 likes

In dat geval gooi ik 'm wel voor je weg nadat ik voor een tientje bij ome ali een nieuwe achterdeksel heb besteld. :upside_down_face:

1 like

Dat is natuurlijk een idee. Een limited kopen om vervolgens aan Seiko te vragen of ze een generiek deksel voor je hebben. :grinning:

Merk op dat dit onder licentie van Disney wordt gemaakt en een deel van de prijs dus de koffers van dat conglomeraat in vloeit. Ik doe de aanschaf gewoon even niet. :joy::joy:

Voor degene die mijn kliko in de gaten houdt: sorry mensen. Binnen is wel koffie.

3 likes

Beter?

Grand Seiko SBGA495

Isetan Shinjuku LE.

Release:

26 likes

Kijk. Dat zijn ze. De Grand Seiko’s waar ik best hebberig van kan worden.

3 likes

Verschrikkelijk…het is iig hiermee wel heel duidelijk waar de hoge pieten bij GS de markt ziet / wil ontplooien. En misschien wel het ergste is dat door die gekke muis het uurwerk niet meer fatsoenlijk zichtbaar is. :see_no_evil::confounded:

3 likes

Oef…deze kleur groen en motief is prachtig! :ok_hand: Iig op de stock foto…

2 likes

Eerste echte review van de SRPK17.
Is het al duidelijk dat ik écht niet kan wachten? :smile:

9 likes