Voor mij de 073
Pol is technisch mislukt door mijn onkunde…
- SLA017
- SJE093
- SLA073
- GEEN VAN DE DRIE
- IK KIES MIJN EIGEN HORLOGE: …
- IK VIND SEIKO NIKS
0 stemmers
Nu heb ik al een 6L aangedreven KS en Alpinist, dus een trio is altijd leuk. Maar alle gekheid op een stokje, de SJE093 is veruit de draagbaarste van het stel. Als mijn reis naar de SPB317 mij iets heeft geleerd is het dat horloges lekker draagbaar moeten zijn. Met die gedachte in het achterhoofd zou ik altijd de SJE093 kiezen. 12,5mm plat, 38mm groot, ik vind het fantastisch. Het is bijna hetzelfde formaat als een Super Squale.
Ik blijf echter vinden dat een duikertje per definitie niet te duur moet worden, dus als het er op aan komt zou ik de SPB317 gewoon houden, waar ik 700 pietermannen voor heb gegeven, en op jacht gaan naar een Shunbun. In de praktijk komt het er dus op neer dat ik nu niks doe, en als ik een tweedehands dealtje zie voor deze 093 koop ik 'm dan wel weer.
Evengoed heb ik SJE093 gekozen omdat hij op lange termijn m’n aandacht heeft en gaat houden.
Ik vind die SLA073 echt een pracht horloge, maar ja, ik heb z‘n grote broertje de SLA057J1, en om dan weer zoveel geld uit te geven……
Geen van de drie maar die met de pinguin voetafdrukken…
Is het zelfde formaat toch?
Ik heb hem in handen gehad en erna mijn reservering geannuleerd.
Het blijft een Seiko 5. Tot zover mijn terugval qua Seiko. Ik ben weer genezen
Beide erg gaaf!
Er is ook een Tuna variant, mocht je extra uniek willen zijn.
Ik blijf een enorme sloerie voor textured dials van Seiko.
Gaaf ding, welke ref. is dat?
SLA073.
Echt veel beter zonder die cyclops!