Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Het is wel wat beperkend voor mij. Ik vind helaas alleen chronografen met twee subdials echt mooi. Dan wordt de spoeling erg dun bij Seiko, want die doen er bijna altijd één of drie. Dat terwijl de Yema Speedgraf bewijst dat de uurwerken wel bestaan.

Maar uiteraard is dat een persoonlijke smaakzaak. Voor de goede orde, TV kasten en jaren zeventig ontwerpen zijn übercool, begrijp me niet verkeerd.

Voor wie interesse heeft in deze, ze hebben hem in de seiko boutique Amsterdam (vrijdag 13 januari)
Heb deze gepast maar echt te klein bevonden voor mijn monstertruck polsen…

1 like

Er zit een Full-Black Seiko Prospex Speedtimer Limited Edition SRQ045 aan te komen

15.1mm dik

600 stuks, leverbaar vanaf februari

8 likes

Eigenlijk kan dit echt niet.

4 likes

Seiko 5 Sports wordt 55 jaar jong
ze hebben er alvast een pagina voor aangemaakt dus dat belooft
Seiko 5 Sports

dus er zal wel een hele vracht Seiko 5 modelletjes uitgebracht worden
In 2019 waren het er 35
In 2020 waren het er 43
In 2021 waren het er maar liefst 75
In 2022 waren het er 40
In 2023 … ik hoop dat er een paar mooie heruitgaves tussen zitten
er is iemand maniakaal bezig geweest om een poster samen te stellen van de Seiko 5 Sports horloges van de afgelopen 4 jaar


poster in hoge resolutie is hier te vinden:
Seiko 5 Sports poster

11 likes

Waarom niet? Je zou de Sinn, Hanhart, TAG, Yema, IWC, Longines en Hamilton chronografen de kost maar moeten geven die exact die dikte hebben.

Dunnere chronografen van zo’n 12 a 13mm zijn dun gezaaid en vaak ook nog handwinders. Ik heb lang moeten zoeken om een passabele maat te vinden voor mijn pols.

3 likes

Omdat die bedrijven óók te dikke chronografen maken mag ik Seiko niet bekritiseren? Bullshit.

Zenith el Primero

2 likes

Die pushers steken wel heel veel uit…
Maar zwart hou ik wel van.

Jij mag bekritiseren wie je wilt, ik heb nooit gezegd dat je dat niet mag, a propos bullshit.

Maar ik mag ook opmerken dat het gewoon past bij de dikte van de horloges die op dit moment geproduceerd worden, en ik mag zelfs deo volente opmerken dat jij heel erg selectief bent wat betreft de merken die je bekritiseert.

Tja, die zijn dan ook meerdere tandjes duurder. Dan mag het ook wel. Al houdt het IWC niet tegen om heel erg dikke en dure chronografen te bouwen.

1 like

7750 is gewoon een te dik uurwerk. Weg ermee.

Liever handwindertje dan automatische chronograaf van 16mm.

1 like

Eens. Absoluut eens. In mijn beleving is een chronograaf 13mm dik, en dan mag het rustig een mecaquartz of handwinder zijn als dat niet kan met een automaat.

Maar dat die 15mm voor die automatische chronograaf niet zou kunnen is natuurlijk lariekoek, iedereen doet dat zo.

En daarom koop ik ze niet.

:wave:

1 like

Ik heb het twee keer gedaan, maar het is te lomp, ik doe het zelf ook niet meer.

Same here. Zo jammer.

En je Sinn dan?

:expressionless:

Die gaat exit. I tried.

Prima spulleke. Seiko is fantastisch.

1 like

Wtf, seiko heeft gewoon een ‘kermit’ variant uitgebracht?! Leuke lijst, sommige had ik nog niet gezien.

Hebbedingetje deze.

4 likes

Een limited edition, 700 stuks

2 likes

Dit ook gezien, is een mascotte, die vooruitkijkt naar 2031, dan wordt Seiko 150 jaar jong

Er zit een hele community achter, om de jongere generatie een mooi toekomstperspectief te bieden
zoiets

Uni2031

1 like