Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Balen. Even geduld dus :grimacing:

Leuk! Wanneer komt ie binnen?

1 like

Het duurt me altijd te lang :slight_smile:
Ik heb geen idee. Het is de eerste keer dat ik bij Sakurawatches.com iets bestel. Vanmorgen besteld, en ze geven aan “ships in 2-4 days”. Ik ga ervan uit dat het ergens vanaf 7 augustus zal zijn. Maar het kan erg snel gaan. Als ze hem maandag meegeven met DHL en DHL klaart snel in, misschien volgende week al wel.

Prima, betrouwbare leverancier. Zal geen problemen geven.

1 like

Vandaag twee kleuren van deze zien liggen in de winkel. Niet mijn ding maar wel speciaal om te zien

1 like

Was dat hier in Nederland?

Nee dat was in aken

1 like

Da’s om de hoek :joy:

2 likes

Ik had bij Uhrenlounge.de ook nog gekeken, maar die is aanmerkelijk duurder. Scheelt iets van €120 (invoerbtw en handling meegerekend bij de Japanse aankoop).

1 like

Ik ga je even een PB sturen

1 like

Wel zo netjes te wachten tot na 15 augustus. :facepunch:t2:

images (8)

Zoiets was er toch al?? Een special oid met gouden details, en een zonder??

Welk model is die laatste afbeeling?

1 like

Seiko SPB317j1 op een grijze nato denk ik.

2 likes

Die inderdaad :slightly_smiling_face:

Heb je 'm al eens binnen? :slight_smile:

10 likes

Ja man! Geweldig ding :ok_hand:t2:

Vooral ook dit:

12 likes

Die zijn binnen de serie allemaal identiek. Vergelijk het met de Great Wave off Kanagawa, zeg maar: Er wordt een blok gemaakt, en uit dat blok worden de wijzerplaten onder zeer grote druk geproduceerd. Als over tijd het blok minimale afwijking begint te vertonen komt er een nieuw blok, dus al die dials worden uniform gehouden. Bij de Great Wave werden houten blokken gesneden, dus was iedere productie run hetzelfde tot het hout versleet, maar de snijder kon z’n eigen sjeu aan het ontwerp mee geven. Dat gebeurt bij bijvoorbeeld een Snowflake dial niet.

4 likes

Dankjewel

1 like

Danku