Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Jou nieuwe klatser?

1 like

Ik ben ook geinteresseerd in dit model maar wil het eerst even passen.
Is er een reden dat je het uit Japan hebt besteld?
Was hij nergens in NL te scoren met een mooie korting?
Dit i.v.m. eventuele garantie etc.

Puur vanwege de prijs.
Ik denk dat het nog lang gaat duren voor je hem hier (in EU) voor zo’n prijs kunt kopen.
Ik heb nog niet eerder bij Sakura gekocht, maar weet wel dat de aanbiedingen van nieuwe modellen meestal tijdelijk zijn. Daar heb ik wel eens te lang mee gewacht.

De tijd zal het leren.

Staat op wensen lijstje…

1 like

Seiko biedt in mijn ervaring gewoon wereldwijde garantie. Je kunt met een Seiko gewoon naar een AD gaan, zeggen wat er mis mee is en ze zullen 'm naar Seiko Nederland opsturen zonder morren, misschien kost het je de portokosten.

Nee.
Ik heb een horloge gekocht in Japan.
Met de daar geldende garantie.
Toen er wat mee was, mocht ik gewoon betalen bij Seiko Nederland.

1 like

Grappig. Ik heb ooit een duikertje uit Japan laten drop-shippen… eh, nu ik er bij nadenk… Als je drop shipping doet staat er Spanje op de kaart. Wellicht is het EU garantie. Hmmmm.

Ik heb bij van Hooff in Deurne al helaas verschillende Seiko’s ingeleverd. (2x niet goed uitgelijnd, 2x 6R15 die niet goed liep)

Internationaal krijg je 1 jaar garantie en als ze in Nederland gekocht zijn 2 jaar. Misschien dat dit ook geldt binnen Europa, dacht van wel.

Maar zij doen er daar niet zo moeilijk over. Ze sturen het horloge op en na een paar weken is het weer gemaakt.

1 like

1 jr vs 2 jr etc.
Bij JDM modellen is het niet anders en moet je wel, maar bij internationale modellen.
mocht er iets mis zijn na het 1ste jaar dan is het gedaan met je winst.

Ik heb ook een JDM Seiko via Seiko NL naar Japan laten versturen.
Mocht de rekening voor verzenden zelf betalen.
Voor mij maakte het niet uit omdat er geen andere weg mogelijk was.

Aan de andere kant hoeveel kans is er dat er iets mis is binnen 2 jaar.

2 likes

9T82 Kinetic Japan only reparatie/service.

nog een variatie op het trein thema :
Seiko X Sleeper Limited Express Hokutosei 35th Anniversary DD51 Model Collaboration Limited Edition Quartz Chronograph
komt er pas aan in December

4 likes

Mijn god, zelfs de trein is te druk.

Ik heb 1 keer een probleem met een pakking gehad in het 2e jaar, maar EU horloge dus gerepareerd. Dan waren er 2 6R35 uurwerken die niet fatsoenlijk liepen, maar dat was allebei in het eerste jaar.

Je zou verwachten dan uitlijning en de werking van het uurwerk in jaar 1 bekend mogen zijn, dus dat 2e jaar maakt mij niet heel veel uit.

Gegeven de tientallen Seiko’s die ik in de afgelopen 20 jaar heb gehad eigenlijk verbazingwekkend weinig gedoe, bedenk ik me.

2 likes

ik zag ook nog een GS in he tleeuw thema die we nog niet hadden gezien (alhoewel ze lijken soms hard op elkaar)
komt deze maand uit

7 likes

en deze Shizukuishi Original Model (SBGH283) kan je klaarblijkelijk enkel ter plaatse in de Shizukuishi Studio afhalen

dat lees ik hier
https://manofmany.com/fashion/watches/grand-seiko-shizukuishi-original-model-sbgh283

8 likes

En een nieuw klein model erbij. Jammer dat er geen datumvenster op zit!

https://grupposeiko1881.forumfree.it/m/?t=79439267&st=240#entry666638458

3 likes

13 likes

Dit is ook een goede video!

De bezel heeft weer die eigen samenstelling van Seiko wat ik ook had op de SPB187. Het lijkt op ceramic, maar is het niet. Dat is wel jammer want het glimt me net iets te veel. Ik had liever een old skool aluminium bezel gehad of geborsteld staal zoals op de SPB14X

6 likes

Yup. Zodra ik dat zag was ik klaar met het horloge. Ik wou dat degene die die keramische bezels uit heeft gevonden werd verbannen naar de onderste cirkels van de hel. Moge de duivel ze halen, die kut bezels.

Alu for life, G.

4 likes

Gek he…
Ik vind dat juist mooi…:grin:

3 likes

Ach… hoeven we in ieder geval niet af te dwalen van het horloge wat op de shortlist staat… totdat er weer een release komt… en weer een release :sweat_smile:

Volgens mij staan de Genève Watch Days (of hoe dat ook heet) ook weer voor de deur. :see_no_evil:

1 like