Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Kijk, die bezels hebben zeker hun plaats. Als je als merk bijvoorbeld lomp modern broddelwerk produceert zoals alles van Rolex waar een draaibare bezel op zit, prima. Dan past het bij de stijl en weet ik precies waar ik in een boog omheen moet lopen.

Maar als je een skin diver model uit de jaren 60 één op één opnieuw uitbrengt, met alle maten, het gebolde glas en alle visuele cues intakt, laat dan die bezel niet glimmen als een hondelul in de maneschijn.

7 likes

Zo op die afbeelding denk ik dat het wel eens eenzelfde emaille afwerking op een stalen basis kan zijn als op de SBBN031 tuna. De markers en cijfers lijken gelaserd door de afwerking heen.

1 like

Tof ding!

1 like

Don’t believe the Hype !

100% mee eens
Zag ook iets wat me absoluut niet wild maakte en idd die bezel is een afschuwelijk drama op een remake van een 62Mas
Wel een copy vd box maar een glimworm als een Bezel.
Komt nog bij de prijs die ik hoe ik het ook probeer recht te lullen niet kan rechtvaardigen.

1 like

De band? Dat vind ik ook wel jammer. Die is klaarblijkelijk volgens de reviewer ook te stug.

Ja echt zonde! Dat geborstelde staal op de SPB 14X kon ik echt wel waarderen, maar wat is er mis met aluminium? Zijn we dan echt puristen-nerds?

Hahaha klopt. Als ik het geld had, dan zou ik er waarschijnlijk wel ingetrapt zijn, mits die een alu bezel had.

Wat ik zelf ook wel erg jammer vind is dat je er niet een stalen band bij krijgt zodat je lekker kan afwisselen, zoals bij de SLA017. Voor deze prijs kan dat er toch nog wel van af?

1 like

De band…
Laten we eerlijk zijn,
je koopt een Seiko van €3700
Dan moet je op zoek naar een andere band omdat deze
Veelste lang is…en niet comfortabel.

3 likes

Jazeker wel. Ik had alleen goede hoop dat ik nog eens een SLAatje kon kopen, maar als de één te lomp en de ander te shiny is wordt dat natuurlijk een onmogelijkhied.

1 like

Wie weet krijgen we ook nog een SPB versie in kleiner formaat :slight_smile:. Dat zou wel leuk zijn!

5 likes

Next review van de SJE093

SJE093

Gewoon even overheen met wat staalwol, toch? :grin:

1 like

Dit ding is mij toch een partijtje mooi in het echt.🫠 Hij lag helaas al gereserveerd voor iemand maar gelukkig mocht ik m toch even passen. :partying_face:

16 likes

Bedankt voor je reactie :+1:, van de band had ik al meegekregen,
De maat was voor mij idd ook een issue, een dresser komt nog mooi uit op ongeveer 37 maar bij een duiker moet je de bezel er nog bij aftellen dan houd je nu ongeveer 30mm over.
Het zal wel voor je even wennen worden, vooral omdat je 40mm gewend bent
Hoop dat je een smalle pols hebt van ongeveer 6inch

Iniedergeval veel plezier met deze gem
:hugs:

Bakkeliet glom ook.

Originele 6217-8000 insert was ook glimmend .

2 likes

Nee hoor, da’s een leuke van deze hobby, zeker met Seiko. Je kunt “upgraden” naar keramisch maar vast ook downgraden naar een ouderwetse alu bezel. Of het je dat allemaal waard is is een discussie die ik (nu) niet aan ga maar je kunt met een beetje creativiteit leuke resultaten bereiken.

3 likes

Niet als je 'm twee dagen om had gehad. Dan glom het nooit weer. En dat is nou exact de sjeu.

Ik zou rustig 3000 ballen over hebben voor die SJE met alu of iets wat wabi-sabi krijgt.

Dan mod je m.

Ze glimmen nu nog mits in goeie staat.

1 like

Dit. Maar als je teveel twijfelt zou ik m exitten

4 likes

Afgaande op de foto’s: supertof👌

2 likes

Goedemorgen,

Maatvoering is goed :v:
Maar voel teveel twijfel, zo’n klok moet je gelijk 100% pakken.

Sale👼
Je zult er niet armer van worden :wink:

Hij ziet er gewoon super goed uit. Niets mis met de maat op zich, maar dat is uiteindelijk een gevoel natuurlijk!

1 like