Oef… die lume past er niet echt bij. Wel leuk dat ze nieuwe kasten uitproberen.
Eens.
Echter ik betwijfel of die lume echt is.
Is wachten op echte fotos.
@bambi, onwijs bedankt voor je uitgebreide fotoreportage! Ik krijg inderdaad een goed beeld van de grootte van de 093.
Ik denk dat het een nieuw design is, zodat ze de King Seiko lijn met nieuwe modellen kunnen gaan uitbreiden. Het lijkt een beetje een vage mix tussen de huidige King Seiko modellen en een oude 56KS kast zoals deze:
https://www.chrono24.nl/seiko/king-seiko-chronometer-56ks-hi-beat-vws-1949--id26321471.htm
Echt geslaagd is het inderdaad niet
De limited witte, oh wat erg (lelijk).
De 3 reguliere, vreemde band(aansluiting) en die lume is onvergeeflijk.
Deze serie scoort bij mij nul (0) punten.
.
Past wel meer bij de vintage look van dit model eerlijk gezegd. Zeker met een rechte aanzet.
Vintage horloges met een gecurvde aanzet hadden vaak holle eindstukken, werden vaak platgeknepen. Nou dat zag er pas niet uit. Dit is een stuk beter.
Dat zag er inderdaad niet uit haha.
Rechte aanzet kan inderdaad mooi zijn, maar bij deze kast vind ik het persoonlijk niet heel erg passen. Bij onderstaande kast is een rechte aanzet juist wel weer heel mooi. Het is voor mij dus een beetje afhankelijk hoe het complete design van de kast is.
Da’s waar, de moderne variant is wat “grover” uitgevoerd. Wat op zich logisch is maar ik vind het niet misstaan of uit verhouding.
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik zou eerst eens een video review afwachten, want Seiko renders zien er altijd kut uit. Maar die rechte banden konden nog wel eens tot zijn.
In mijn jeugd had ik samen met een vriend een 70’s luchtgekoelde Zundapp KS50, robuust ding, liep 110, maar daar was het ook mee gezegd toen ik het vergelijk kon maken door wat kilometers met een Honda MBX50 te maken zonder restrictie in de uitlaat. Dat ging als een speer.
Ter illustratie

Is geen seiko zelf maar deze bars hebben dikke tips zoals de seiko fat bars. Ik heb deze zelf besteld voor mijn SJE093 en een tropic.
Onwijs bedankt!
Deze ga ik dan ook bestellen.
Mooi nog een SJE093! Hoeveel zouden er inmiddels zijn op het forum…?
Misschien valt het toch wél mee met
het gaat tussen band en kast:
Seiko zelf vindt het een echte banden swapper…
Perfect voor op een NATO, toch?
Ik weet het niet zo precies. Seiko heeft bedacht dat de bandbreedte 19mm is in plaats van de meer gebruikelijke 20 of 22. Band heeft wél snelkoppeling. Seiko zelf heeft 10 banden beschikbaar voor deze modellen, uiteraard tegen betaling.
Komt dat omdat ze zelf ook vinden dat die eindschakel niet zo goed gelukt is, en dat er daarom een set andere banden te koop komt?
Als dat zou is zouden ze dan ook maar beter de gaten voor de bandpennen bij elk horloge door gaan boren…
Seiko SPY
- Limited 2000
- Driving system: Quartz
- Case: Stainless steel
- Glass: Curved Hardlex
- Accuracy: ±15 seconds per month
- Water resistance: 3 bar
- Size: H42.8mm x W35mm x D6.9mm
- Made in Japan
USD420.
Iemand interesse in een 20% kortingscode op Seiko?
( SEIKO | SEIKO horloges | Seiko horloge kopen | Trendjuwelier.nl )