Sla017 Komt ook op staal. Die rubber band is komisch lang idd.
Ook in 2023 zijn wetsuits dikke dingen waar je een langere band voor nodig hebt.
Ik vind de 62MAS op zich wel een mooi horloge, maar de iets basic kast met de circulaire brushing over de bovenkant van de lugs houden mij ook tegen om de trekker over te halen, hoe mooi ik 'm verder ook moge vinden.
Als er ooit nog eens een 6L variant van de 6105-8000 uitkomt die een bol glaasje en een waanzinnige wijzerplaat heeft… Tja, dan ben ik wel de sjaak. Op één of andere manier kom ik altijd in de turtle-willard-afgeleide kasten terecht.
Grappig gegoeg is mijn vrouw het er mee eens. Toen ik haar vroeg of ik de Superman, SPB en Serica moest verkopen om een SJE te halen bleek ze een voorkeur voor de Superman en SPB te hebben. Ook de Baltic Aquascaphe mag ik niet slachtofferen voor een Shunbun, die vindt ze ook veel te leuk.
Zo mogen mijn Junghans Max Bill, Seiko Presage emaille, Santos en King Seiko ook niet weg van haar. Het blijft op die manier wel een dure hobby, want ik mag niks weg doen. Wie dem auch sei: Ik herken me goed in jouw gevoel.
Een goeie FKM rubberen strap is ook lang, wel fijner van materiaal. Ik zou geen twee seconden met een siliconen-band lopen, hoe lang of kort hij ook maar moge zijn.
En wéér een Seiko treintje horloge…
This item will be released on January, 2024.
Pre-order item: Delivers as soon as available.
- Limited 5000
- Made in Japan
- Driving system: Quartz
- Case: Stainless steel
- Glass: Curved Hardlex
- Accuracy: ±15 seconds per month
- Water resistance: 10 bar
- Size: H47mm x W39.8mm x D12.8mm
@Fate_Amenable_To_Change : 2024
Ik hoor wat je zegt.
Omdat niet iedereen van treintjes houdt…
Art by Credor!
Beide Kunstwerken worden gereleased op 20 oktober 2023:
https://www.credor.com/lineup/detail/?no=GTBY995
https://www.credor.com/lineup/detail/?no=GTBY996
Toch even wat anders…
Mooi hè?
Net op tijd voor de feestdagen. Mooie kerstornamenten zijn het.
En allemaal even lelijk
Maar het is wel Seiko nieuws👍🏻
Iets met smaeck, ende twisten?
Huh?! Appart, opnieuw:
Iets met smaeck, ende twisten?
Erg geslaagd
Zo jammer van die ruitenwisser. Zou willen dat de die op de achterkant plaatsten. De band is ook een misser imo.
Idd, weer die sneeuwschuiver op de dail
Mooi, maar groot, en ik ben niet overtuigd van de datumpositie.
Heel mooi. Maar mij ook te groot. En de prijs is vast een deal breaker
Mooie box saphire
Stalen bezel
Looks van de lange retro band
Wel een 19mm Tropic besteld (via Aquastar te krijgen, niet direct) want man man man wat is dit een stug ding. In geval van nood in te zetten als sleepkabel…

Gefeliciteerd man!