Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Late reactie over de Seiko Laurel Returns, ik weet niet wat ze gedacht hebben bij Seiko, maar deze komt bij mij over als een Chinese kloon. Mijn smaak he, wil niemand beledigen. De orginele Laural was gewoon een simpele Seiko met een sec. subdial en eigenlijk gewoon overgenomen van een zakhorloge waar ze een polshorloge van gemaakt hebben. Mijn oogjes vinden deze dus ronduit lelijk, mag ik toch wel zeggen hoop ik?

Of ze hadden hun titaan kunnen coaten. Maar eerlijk gezegd zitten daar weer voor- en nadelen aan. Enerzijds is het mooi van kleur en erg krasvast, anderzijds kun je de kast maar zeer, zeer moeizaam corrigeren als er ooit wat gebeurt. Ik denk dat GS expres geen coatings doet zodat hun kasten op termijn goed te onderhouden zijn. En ongecoat titanium heeft een zekere mate van zelfhelende eigenschappen bij swirls en lichte krassen.

Maar dat de Snowflake mooier was geweest met een lichtere staalkleur… Absoluut. Ik verwijs graag naar mijn ex, de SBGA465. Die was prachtig. Maar zwaar om de pols.

Ik vind het omgekeerde juist super stoer. Dat je er uitziet als een kantoorman met een 35mm bol dressertje om de pols, maar niet schrikt van een robbertje loopgraven-oorlog.

Daarom vind ik een getunede V70 ook cooler dan een gewone Golf met GTI styling, zeg maar. :slight_smile:

Waarom zou je dat niet mogen zeggen?

En ik ben het met je eens… Ze hebben een volledig standaard-uurwerk wat ze in veel SARW horloges gebruikten van de plank gerukt voor een limited van 3000 ballen, ik zou verwachten dat je daar een passend KS uurwerk zonder datum bij zou hebben als je dat deed. Dan respecteer je je geschiedenis tenminste. En wordt het horloge wat dunner.

2 likes

Dat sowieso! :+1:

Kwam hier om die SLA068 jampot te posten maar deze is al gepost.
Dan maar iets anders
Een samenwerking tussen Seiko en Issey Miyake, in maart komt er een nieuwe versie van de “O”

9 likes

Cool.

Een geslaagde GS voor februari, de SBGW295
geïnspireerd op het allereerste GS model
38mm diameter, 10.9mm dik, titanium met “Urushi” zwartgelakte wijzerplaat en “maki-e” gouden markers, vakmasnschap straalt er vanaf vind ik
ook een erg mooie “yoroiori” strap
prijzig wel, 14700,-€
500 stuks

33 likes

Kut. Ik zat net “hee, da’s een mooie voor m’n SBGW-itch” te denken, en toen zag ik de prijs.

Ai ai ai. Maar wel prachtig.

2 likes

Het origineel heb ik niet opgezocht maar dit ziet er geslaagd uit.

De allereerste GS -van 1960- is tijdloos mooi

artikel op Hodinkee

10 likes

Ik zou het wel fijn vinden als er een budgetvriendelijke “yoroiori” strap zou komen.
Zou niet misstaan voor mijn SARB.
GS -met die prijszetting- blijft voor mij een brug te ver
Ik had verleden jaar wel eens eentje gepast, een Heritage Snowflake
40mm diameter, maar leek veel groter om mijn smalle pols

1 like

Nee, ik wil mijn Leijona zeker niet met deze GS gaan vergelijken maar ik krijg wel spontaan nog meer waardering voor mijn vintage collectie.

Helemaal als ik naar de prijs kijk :flushed:

15 likes

Terecht. Die is prachtig.

2 likes

Weet niet of deze hier al voorbij zijn gekomen

20 likes

Zwarte kasten doen me zelden tot nooit iets maar leuk dat er nog meer GMT modellen worden toegevoegd.

1 like

Deze nieuwe King Seiko ziet er wel gaaf uit zeg!

33 likes

Goedemorgen! Da’s een beste wijzerplaat.

Mooi hoor.

1 like

Dat is de Prospex SLA067J1 , 600 limited, en volgens Fratello met een 8L35 die Niet is afgeregeld, dus dat kan -10 / + 15 zijn. Dat doe je toch niet…?? Dat is toch doodzonde van een goed uurwerk om hem ongetuned in de doos te stoppen. Verbijsterend. Maar wacht, de prijs maakt het wel goed toch ??

Neuuuu , 3K vragen ze.

2 likes

Gisteren deze twee nieuwe modellen even gepast. Was heel erg benieuwd hoe ze er in het echt uit zouden zien. Dus maar even wezen buurten bij de lokale Grand Seiko AD. :grin:

Die nieuwe Lake Suwa before dawn. (SLGA021) Een stuk donkerder blauw dan de originele Lake Suwa. Buiten het licht lijkt ie soms zwart. Het enige wat ik mis zijn toch wel een de goudkleurige details die op de originele Luka Suwa zitten. Maar goed anders waren ze wel heel erg hetzelfde dus ik snap het wel. :sweat_smile:


Naast de Lake Suwa before dawn ook nog de nieuwe recreation van de eerste Grand Seiko (SBGW295) gepast. Het was vrij lastig om er een goede foto van te maken aangezien er plastic om het horloge zit. Die wijzerplaat is echt prachtig diep zwart, vooral samen met de gouden “Maki-e” indexen. Wat mij vooral positief verraste was de gepolijste titanium kast waardoor het eigenlijk niet op titanium leek. Vind ik zelf wel hee mooi dan als het gematteerd was.🫠

13 likes

Die andere Lake Suwa lijkt mij wel mooier, wat frisser. Vind het model überhaupt wel erg fraai, alleen hadden de indices wel een tikkeltje minder fors gemogen. Vooral de 12-uur is nogal obees.
Dat de dial z’n kleur af en toe verstopt vind ik altijd wel tof, een beetje wisselend karakter, houdt het interessant!
Maar goed, dit soort prijsniveaus maken dat het voorlopig bij dromen blijft…

1 like

Zit al behoorlijk tijdje naar die nieuwe King Seiko’s te kijken. Dit zou wel eens wijzerplaat kunnen zijn die mij over de streep trekt.

Binnekort maar een keertje langs Seiko boutique

1 like