Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Dat dus

Was de secondewijzer niet erg groot; of lijkt dat maar zo op de foto?

1 like

Ja, ik vind hem ook super gaaf. Ik zou alleen heel graag andere wijzers erop zien.

(En ik vind het wel jammer dat er voor een King Seiko zo’n uurwerk voor gebruikt wordt, ongeacht de prijs)

1 like

De originele Lake Suwa is idd wat frisser door de lichtere blauw en door de goudkleurige logo en secondewijzer. Maar daardoor ook een stuk opvallender dan de nieuwe variant die een stuk meer ingetogen is.

Helemaal mee eens! Het past echter wel goed in de stijl van de Evolution 9 collectie. Maar ik zou zelf wel heel erg benieuwd zijn hoe deze wijzerplaat in bijvoorbeeld een 62GS kast zou staan, en dan uiteraard ook met bijpassende wijzers en indexen. Dus eigenlijk een SBGH273 met de plaat van de SLGA021… :eyes:

Helaas geld voor mij hetzelfde, al moet een mens wel altijd kunnen blijven dromen!

1 like

Ik heb daar eerlijk gezegd niet op gelet. :sweat_smile: Maar het viel mij ook niet op toen ik zag. Dus (voor mij) is het iig niet storend.

Ja het uurwerk is ook de reden dat ik nog twijfel.
Wijzers vind ik er dan wel weer bij passen.

Pffff

8 likes

Behangetje uit de jaren zestig :sweat_smile:

1 like

Ze hebben een nieuw monster gemaakt, maar komen maar niet met nieuwe kleuren… grmbl!!

Kap eens met die 5 uitmelken en kom met een oranje of zwart monster, net als de 1e generatie.

Mooi dat het Seiko logo niet op zo’n verhoogd balkje gemonteerd is. Maar direct oo de wijzerplaat.
(dit vind ik dus niet mooi)

Dat balkje is in realiteit niet verhoogd. Dat hele hennep patroon is een optische illusie, want de wijzerplaat van mijn sharp edges was dus volledig vlak. :shushing_face::wink:

5 likes

Jammer dat ik de mijne niet meer heb, want dan zou ik er gelijk met de loupe boven gaan hangen.
Dat hebben ze dan verdomd knap gedaan omdat ik echt dacht dat er een verdiept patroon in was gemaakt.

1 like

Kijk maar eens naar de schaduw van die secondewijzer. Die is kaarsrecht over het hele patroon.

Of onder een hoek:

8 likes

Maar hoe dat dan gedaan is zodat de lichtreflecties toch echt de illusie geven dat er diepte in zit?

(foto van mijn ex)

1 like

Today I learned, TIL, zeggen ze dan op z’n Engels. Hier had ik geen idee van want inderdaad het lijkt echt 3D. En misschien is het dat ook onder een vlak / transparante laag?

Volgens mij door eerst een soort sunburst in de plaat aan te brengen en daarna dit patroon met laser denk ik te etsen in de verflaag. Zodat het een donker en lichter effect kan geven.

Denk ik.

Dit is het rijksmunt gebouw in Houten.
Hier spelen ze ook met diepte, terwijl het vlak is.

14 likes

Ook helemaal vlak, ontdekte ik toen ik de plaat eens onder een hele schuine hoek bestudeerde.

14 likes

Oh wow… van deze wist ik dat nog niet!

Dan moeten ze dat patroon gewoon door laten lopen onder het Seiko logo door, veel mooier :grin: