Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Heb het even opgezocht voor mijn SLGH005:

‘’the dial has to be “wrapped” with a transparent top coat to flatten the surface’’

‘’In total, we’re looking at about 14 to 15 layers of coating applied to the dial’’

8 likes

Dank voor deze verhelderende les!

Ik wist natuurlijk wel dat (Grand) Seiko de kunst verstond van het fabriceren van bijzondere wijzerplaten, maar dit gaat toch echt weer een level hoger dan ik vermoedde.
Eerder gaf ik aan dat ik de Sharp Edged serie te duur vond, en een premium van €250 in had geschat. Dat stel ik nu bij naar € 100.

Shit, toch te goedkoop doorgeschoven dan :face_with_monocle:

1 like

Dat vermoed ik. Het zal een combinatie zijn van het proces wat @Lexie2797 beschrijft om het effect te krijgen wat @Tonnieb beschrijft, gevolgd door jouw vlakke toplaag, zeg maar.

Mij stoorde het absoluut niet toen ik 'm in bezit had. Op de dag dat Seiko hier een 38,5mm variant van uitbrengt met diezelfde 11mm dikte (of 10) ben ik koopman, dan heb ik er weer eentje.

En zolang ze die all black onzin maar eens laten varen.

Mijn vrouw gisteren in Leeuwarden over die all black met turqoise:

“Not my thing” is an understatement. Damn, these are fugly. Get me out of here.

1 like

Was dit trio al langs gekomen?

8 likes

Eigenlijk best wel gaaf/rare mix. Wijzers doen mij denken aan de Seiko monster gen2 (tanden).

1 like

Inderdaad. Dat vind ik wel leuk!

Is volledig titanium, da’s wel aardig voor die prijs

4 likes

Leuke serie, alleen mij veuls te groot…

2 likes

:point_up:

Fantastisch !

Die kinderversie bedoel ik. Dat hipsterdinguberbundprobeersel is een heul slecht plan.

Kwam hier om die King Seiko te posten, maar die hebben we al
Dus maar even gezocht en ik vind deze GS knoert
veel drukker moet het niet worden

de Grand Seiko Spring Drive Chronograph GMT SBGC253
44.5mm diameter x 16.8mm hoog - 50mm lug-to-lug

5 likes

Je ziet dat die leeuw ook twijfels heeft.
En wat ik bij meer modellen zag; die uurwijzer doet me denken aan van die ruitvormige zoute drop. Da’s vervelend.

11 likes

Waar is daar een artikel over te vinden? Ik vind 'm cool, maar kom 'm nergens tegen.

Kolderiek. Simpelweg kolderiek. Te groot, te druk, te lomp van vorm. Zie ik daar nou een traan bij die leeuw?

2 likes

Het is een beetje een kapsalon van GS. Er zit werkelijk van alles wat in.

4 likes

Een artikel over de King Seiko SPB365J1 ben ik nog niet tegengekomen
een Blurb op Youtube en een pagina
hier

4 likes

:rofl: moest hier serieus hardop om lachen. Wat best raar is, in een kantoor waar je geacht wordt aan het werk te zijn.

Ik denk dat dit soort dingen meer aanslaan op de Aziatische markt. Daar houden ze van groot, poespas en meer = meer.

2 likes

Dank je!

GS zou eens met een nieuwe sluiting moeten komen zoals die van de astron ofzo ik krijg onmogelijk een goede fit voor alle omstandigheden waar ik me in verkeer, nu te los in de winter hier in NL, te strak straks als ik weer naar warme oorden mag vliegen (werk). En andere sluiting er op zetten homaar want het past allemaal niet :zipper_mouth_face:

1 like

Is deze nou mooi of lelijk?

En is het qua design wel een presage?

De lederen band is gemaakt
van " paardenhuid " ! Nou, je zult maar paardenliefhebber zijn…

De Sharp Edges serie is heel erg evident een Presage. Hij ligt rechtstreeks in het verlengde van de SARX serie. Sterker nog, de Sharp Edges die ik ooit had werd in Japan ook als een SARX te boek gevoerd.

Shell Cordovan leer, en specifiek ook Japans gelooid shell Cordovan leer, is één van de beste leersoorten die er zijn op God’s groene aarde: Het breekt nooit maar vouwt/rimpelt, het is zelf-smerend, oersterk en erg, erg slijtvast. In beperkte mate schrikt het ook niet van water.

Alsof runderen, lammeren, struisvogels, hagedissen en alligators het wel verdienen om te sterven voor een horlogebandje, zeg.

Het blijft een smaakzaak, dus je krijgt van mij geen definitieve antwoorden, maar ik houd zelf niet van zwarte horloges. Binnen dat sub-genre vind ik het niet het ergste wat ik ooit gezien heb.

1 like