Ik vind de kleurcombinatie mooi. Ik hou van een iets rustiger wijzerplaat. Voor zover mij bekend worden paarden niet voor hun huid gefokt. Leer is wel een prachtig materiaal om mee te werken.
De rustiger plaat.
Grappig genoeg hebben we hier nog steeds nertsenfokkerij, en heb ik in Zuid Afrika prima alligatorvlees gegeten. Of was het krokodil? Hoe dan ook, het was net kip.
In SA is krokodil- en vooral struisvogelleer volop te koop. Prachtig leer overigens, ik heb mooie riemen van beide leersoorten.
Waarschijnlijk lees ik erover heen, maar waar zie jij dat het Horween leer betreft? Ik zie alleen dat het paardenleer is.
Dat er Horween gebruikt wordt zie ik ook niet maar het is prima materiaal voor horlogebanden.
Horween is toch een looierij uit Chicago??
Ik heb banden gekocht van Delugs die van Japans shell cordovan waren. Het gaat inderdaad om de kont van een paard waar een stuk leer vanaf komt wat vrij uniek is.
Horween maakt naast shell cordovan ook goede chromexcel. Mooi spul.
Is dan weer vuiligheid (chroom) om je pols. Heden is er zoveel natuurlijk gelooid leer beschikbaar ….
Plantaardig gelooid en natuurlijk gelooid lopen nogal eens door elkaar. Merk op dat planten best stoffen vrij kunnen geven die ook niet zo koosjer zijn. Het chrome-zout wat ze bij Chromexcel gebruiken heeft geen gezondheidseffecten tegen de tijd dat het afbehandelde leer om je pols danwel je voeten geraakt.
Je kunt je de vraag stellen wat milieu-bewuster zou zijn, maar dat het ongezond is (als je dat met rommel bedoelt) koop ik even niet, dank je.
Zo funky!
Als er een hand wound versie komt, doe ik een dansje!
Vandaag dus niet één maar twee artikels over de SPB365 limited
https://monochrome-watches.com/hands-on-tortoise-shell-dial-of-the-king-seiko-spb365-kikkoumon-limited-edition-specs-price/
https://www.fratellowatches.com/king-seiko-spb365-and-39mm-spb369-spb371-spb373/#gref
Ik heb iets nieuws voor op mijn wishlist…
Mooi maar eh…
AUTOMATIC 3 DAYS
Waarom?!
3x24 uur power reserve?
Omdat het zo is?
Eerlijk is eerlijk, als je wilt klagen over te veel tekst, dan zijn er nog wel andere merken.
Oei dat groen is wel fraai. Ik blijf alleen de kast nogal eh, barok, chunky of zoiets vinden. Die afschuining over de kanten van de lugs, die loopt ook breder uit vanaf de wijzerplaat gezien. Dat helpt allemaal niet. En misschien had een goudkleurige secondenwijzer wel een aardige touch geweest?
Maar goed, niemand zegt dat ik 'm leuk hoef te vinden natuurlijk…
Het staat gelukkig niet op mijn SPBs die ook de 6R35 hebben.
Dat het er staat vind ik niet erg maar vooral jammer dat het in kapitalen staat en in een Helvetica(-achtige) vetgezet font. Daarin vind ik de cursieve Automatic zoals op de SARBs veel mooier. Deze Helvetica voelt te ‘modern’ en daardoor niet op z‘n plek met de letters van Seiko en King Seiko.
Verder zeker wel een leuk ding hoor. In eerste instantie wist ik het nog niet zo met de KS reissues maar they have grown on me.
Eens maar dat zijn ook niet de merken waar ik een voorliefde voor heb