Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Goeie genade zeg… zoveel subdials en dan nog geen datum :sob:

De hele SARB kast is ook cursief te noemen. Het was een rond bubbeltje, met die overlappende oppervlakken op die kromme lugs van ze. De KS is veel vierkanter en grover, hij doet bijna aan Brutalisme denken.

Wat dat betreft vind ik dat het font goed bij de vorm van de kast past. Soit, die drie dagen had ook niet gehoeven, maar mijn grootste probleem met de King Seiko’s is dat brakke 6r3x uurwerk wat er in zit.

Een King Seiko moet een beter uurwerk hebben.

FWIW, zo stond het er blijkbaar in 1965 op:

image

Het lijkt redelijk period-correct, zeg maar.

Ik heb er hieer eentje met dag en maanstand

5 likes

Ja en snel weer weg met dit gedrocht snap niet dat mensen hier geld aan uit geven :sweat_smile:

4 likes

Alleen beetje lam dat die moonphase alleen in combinatie komt met dat Radio Emergency Distress Signal systeem…

Daar had ik niet aan gedacht
Ik was wel aan het overwegen om er een slacentrifuge in te bouwen
zou een primeur zijn op het vlak van complicaties

4 likes

Hee, dan kan hij waarschijnlijk ook een tandje dunner uitgevoerd worden ten opzichte van het huidige model. :rofl:

2 likes

Haha meine güte. Valt me mee dat er geen barometer op staat.

De nieuwe Seiko Prospex Astrobale Limited edition. Het horloge is in een gelimiteerde oplage van 1.300 exemplaren vanaf februari 2023 verkrijgbaar.

8 likes

Mooie uitvoering…:+1:

2 likes

Vind ik ietwat overdreven maar daar

ben ik het volkomen mee eens.

3 likes

Ja, ik zei het al eerder: die wijzerplaat is heel druk!
Maar wat ik nog opvallender vind, aan deze foto, de drager van dit horloge moet een polsomtrek hebben van 40 cm, man! :open_mouth:
Oh My God Omg GIF - Oh My God Omg Shook - Discover & Share GIFs

2 likes

15 likes

Volgende keer in A’dam ga ik ze passen. Ik vind het echt een super toffe kast! Die linnen wijzerplaat heeft mijn voorkeur.

1 like

Nieuwe 36mm Seiko 5’s! Ze staan ook al op de website zie ik.

14 likes

Deze knoeiboel hadden we nog niet gezien.

4 likes

Ik zie dat vaker gebeuren, ook bij andere merken. Dingen zoals die pixellated icoontjes op Excelsior Park horloges en zo, waarvan ik absoluut niet snap waarom iemand het in godsnaam doet.

Waar komt deze onzin toch vandaan, mensen?

vermoed dat er toch wel een markt voor is! Eind tiener/begin 20er, daarbij, pxellated komt denk ik meer uit de NFT hoek.

Specifiek voor Seiko, Japan is qua design wel echt een ander land, die horloges voor de treinen die hier wel voorbij komen, zelfde lelijkheid :slight_smile:

Die Coin Parking Delivery LE is een oplage van 1500 stuks
De wereldvermaarde artiest -had er nog nooit van gehoord- zit zo’n beetje in het digital art/street art straatje en heeft blijkbaar al eerdere collabs gedaan met andere merken zoals Calvin Klein, Adidas e.a.

Tja, wat moet je ervan denken. Ik ben net terug van Art Rotterdam en daar krijg je een staalkaart van het kunstmarkt en die is toch weer wat uitbundiger en vrolijker post corona. Dit horloge past in dat plaatje?

Misschien ben ik te saai of te oud hiervoor?

in Rotterdam toevallig voorbij Schaap&Citroen gelopen en daar lag die Grand Seiko SBGW295 in de vitrine. Die is schandalig mooi.