Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Ik kan minimalisme, impressionisme, kubisme, street art en heel veel kunststromingen allemaal wel waarderen. Maar slechte retro video game graphics tot kunst verheffen vind ik aperte onzin. Je zou dat artwork in 1980 nog eens als vernieuwende kunst kunnen zien, maar anno 2023 is het een leeghoofdige poging om nostalgie te bespelen.

Veel van dit soort kunst heeft geen inherente boodschap, en het verlegt de grenzen ook niet in termen van de discussie wat kunst eigenlijk is of zou moeten zijn. Ik ervaar het eerder als kitsch.

Je kunt zonder probleem kleurrijke ontwerpen maken die niet kitscherig worden. Dat bewijzen Farer en Nomos dagelijks, maar ook Seiko x Rowing Blazers collabs die gewoon beter zijn dan dit.

Wat een mismatch van elementen. Past mi ook niet bij Seiko.

Gaaf hè? Ik heb hem uit het buitenland meegenomen zodat jullie hier jullie slag kunnen slaan. Vorige week lag er ook één in de Seiko Boutiqe.

Nog wat Seiko 5 Sport LE
1968 exemplaren van elk en zo’n beetje
vlnr
SBSA211 / SRPK03
SBSA213 / SRPK05
SBSA215 / SRPK07
SBSA216 / SRPK08

1 like

Wat te denken van deze Seiko Astron SBXC127 NEXTER SUPER NOVA GPS Solar Limited
hij komt er in maart in een oplage van 1700 stuks

6 likes

Het betere werk:

11 likes

Ik wou ze net posten

Nu nog betere foto’s zoeken…

Ja dat ook, kan niks beters vinden

Niet slecht, er had alleen Seiko moeten staan (en dan iets lager) en niets anders.

1 like

Dat zou een super verbetering zijn!

Ben wél benieuwd naar de prijs. Modellen met een 8R uurwerk zijn meestal niet goedkoop.

2 likes

We gaan het zien, als het om een moderne panda gaat spreekt mij dit veel meer aan

2 likes

Vind dit ook altijd een prachtig horloge om te zien. Maar nadat ik hem eens om de pols heb gehad, was de liefde snel over. Voor mij veel te hoog helaas.

2 likes

Het is wel een Dikkertje maar ik had het puur over het uiterlijk. Ik heb zo’n vermoeden dat die Seiko’s ook niet de dunste zullen zijn.

1 like

De quartz speedtimers zijn al 12mm dik. De mechanische chronograaf van Seiko is ook zo’n 15mm dik. Als je dun wilt moet je een handwinder nemen of je moet geld meenemen.

Yup

1 like

Yep

6 likes

Als die verrekte datum er eens af zou gaan of in een vierkant venster ipv dit ronde zou ik hem overwegen.

1 like

Bijna goed. Je bedoelde ZEP.

1 like

:drum:

1 like