Waarom dit rode “blokje”. Past niet echt bij de rest.
Het ligt misschien aan de font, ik vind de font van de spb197j1 subtieler. Deze zijn te groot ofzo…
Net als die Orient Small Seconds, wel mooi maar net niet.
Natuurlijk weten ze het, ze zijn toch niet gek om de ideale uit te brengen,
lekker oude rotzooi uitmelken.
Kijk bv naar de Seiko Presage Laurel 110th Anniversary Limited Edition.Collection.
Allemaal oude meuk die ze voor de zoveelste keer uitbrengen, of dat debiele gelul met de GMT’S
effe een wijzer erbij proppen.
Er zitten wel degelijk pareltjes tussen, maar dat zien gelukkig de meeste niet,
totdat het te laat is dan wilt men desbetreffende klok bemachtigen.
But gone is gone.
Laurel. Die hadden een rode 12.
Past prima bij de rest. Kom op. Rood wit blauw, da’s toch een klassiekertje?
Mijn voorkeur gaat uit naar handwinders, ik vermoed dat ik niet de enige ben…
Eerlijk gezegd interesseert het me geen reet zo lang het maar redelijk dun blijft.
Als dat betekent dat de rotor er af gejoopt moet worden, fair enough. Maar voor een micro rotor a la Universal Geneve haal ik de neus niet op. Zelfs een 6L3x ETA 2892 vind ik prima uurwerken.
Let even op de doorlopende structuur!
SNR053
44.8 x 14.7 x 50.9mm and utilizes a 5R66 Spring Drive caliber.
Paars is super cool.
Oh wat errrrrrg (credits M.Meiland).
Stel dát ik de komende maanden een GS aanschaf en er een catalogus bij verstrekt krijg waar deze in staan -met alleen een 9 op de wijzerplaat- dan plak ik die pagina’s aan elkaar. Wat is er met de design filosofie gebeurd?
En dan die kermiskleuren. Mijn GS blijft nog maar ff in de kluis.
Vind het wel opmerkelijk dat ze 2 modellen speedtimer hebben lopen. Dacht eigenlijk dat het model zoals deze gele een vervangend model zou zijn voor het model van bijv die panda. Maar ze zitten beiden dus nog in het aanbod
Gele is best gaaf hoor! Doet me denken aan deze, vond ik ook leuk:
Erg leuk! Ik krijg morgen iets dergelijks binnen
Qua kleur kun elk merk wel naast elkaar leggen. Ze willen allemaal de kleur bieden waar de markt om vraagt tot op zekere hoogte
Die speedmasters komen uit de jaren '90 dacht ik, Seiko heeft wel lang genoeg gewacht
Fotootje erbij?
zijn beter afleesbaar.
Ik moet hem eerst nog ontvangen. Ik wacht met spanning.