Zoveel snoepjes
Kan iemand even de winkel sluiten. Mijn portemonee heeft een stemmetje gekregen.
Zoveel snoepjes
Kan iemand even de winkel sluiten. Mijn portemonee heeft een stemmetje gekregen.
Maybe, ik word zelf een beetje lijp van die geblokte minutentrack. En van die happen uit genoemde track tpv de subdials krijg ik ook een soort kriebel, dat breekt de ronde vorm. Heb ik ook bij van die achtkantige bezels enzo.
Is er inmiddels ook in het
Groen!
SSC933
Seiko is one of the few fully integrated watch manufactures. We design and develop our own movements using leading-edge technology.
Hoho, die had je 4 dagen geleden al gepost!! Het blijft geen feest…
Dit is ook een wat ander model dan die 3 primaire kleurtjes. Andere bezel, markers, vast nog wat dingetjes
Je hebt helemaal gelijk. Wij zitten hier in de Dolomiti aan de prosecco en dan gaan er soms dingetjes fout.
Mi scusi!
Ja hoor Ik zit in m’n woonkamer bedtijd uit te stellen met een stokje in m’n snuit waar 45 minuten geleden nog een raketje omheen zat…
En weer de mooie kleine maat ipv 41mm
Zijn deze hier al voorbij gekomen?
✓ A hands-on look at three new Seiko Presage Craftsmanship Series watches ✓ The white enamel-dial SPB403 and lacquer-dial SPB405 and SPB407 ✓
Est. reading time: 4 minutes
Ziet er niet verkeerd uit! Hopelijk zijn de blauwe wijzers op de witte plaat voor die prijs een keer hittegeblauwd (heb weinig hoop)?
Nice! Zwarte oogt chique!
En is Urushi. Ik zit al jaren naar een SARX029 te kijken, maar deze met bracelet is wel super van stijl, de roman numerals waren niet voor iedereen, en ook de volgouden wijzers van de SARX waren sommigen wat te veel. Dit lijkt de perfecte middenweg tussen de artisanale urushi techniek en een mooi modern sporthorloge. Nondeju, wat een release.
hittegeblauwd (heb weinig hoop)?
Natuurlijk niet. Daarom post ik die close up van Fratello ook niet. Ik erger me dood.
Dat is ook exact het punt.
De zwarte SPB405 is inderdaad prachtig! Ik ben alleen benieuwd hoe kwalitatief dit prijskaartje voor een Presage in verhouding staat met een King Seiko voor 200 euro meer (37mm) of 450 euro (39mm)?
Het uurwerk is het zelfde. Is de het het Urushi handarbeid dat de prijs omhoog gooit, en met dit uurwerk een gerechtvaardigde prijs? Of heeft de King Seiko gewoon een ‘minder’ uurwerk voor zijn prijsklasse?
Ben oprecht even nieuwsgierig hoe jullie dit zien. Mede omdat ik wel gecharmeerd ben van de nieuwe 39mm KS, maar voor deze zelfde prijsklasse net zo goed de nieuwe Longines Conquest (waarvan ik niet durf te zeggen welke van de 2 de ‘betere’ keus zou zijn.
SARX029
Inderdaad Chris, moest ik ook aan denken. Niet verkeerd hoor.
Maar door de dunne bezel misschien toch teveel presence op jouw pols?
roman numerals
Dit ziet er beter uit.
Het uurwerk is het zelfde
Wat weet je van emailleren en het proces van Urushi lakken? Het ene is een kunstvorm an sich, en ik daag je uit om voor minder dan 2000 ballen waar dan ook ter wereld een grand feu emaille wijzerplaat te vinden. Een AnOrdain gaat ook voor meer dan dat, tegenwoordig, en die hebben volgens velen de emaille wijzerplaat gedemocratiseerd.
Merken als Stowa en zo verkopen in hun marine horloges ook een “op emaille lijkende” wit gelakte plaat die nergens op slaat, en dat doen merken als Tourby ook voor zo’n 2500-3000 ballen.
Dan Urushi. Dat is zo Japans, dan mag je überhaupt met een kaarsje zoeken naar iemand buiten Japan die dat doen. Dat zijn in 12 tot 15 lagen opgebouwde handgelakte wijzerplaten met lak die uit het sap van een specifieke boom komt. Daar zit handwerk in, en de lak is niet goedkoop. Ik begrijp goed waarom dat geld kost.
Waarom de King Seiko dan meer geld kost? Tja. De knurled indice, wijzers en indices zijn, net als de kast, prachtig afgewerkt. De wijzerplaten lijken mij meer standaard, behoudens de limited met schildpadden-wijzerplaat. Maar de kasten zijn waarschijnlijk moeilijker mooi te krijgen gegeven de facetten. Dus het geld zit 'm bij de Presage craftman serie in de wijzerplaat, en bij de KS eerder in indices, wijzers en de kast.
Zelf heb ik een 6L aangedreven King Seiko, en wat mij betreft is dat beter in lijn met wat King Seiko ooit was, maar da’s een smaakzaak.
misschien toch teveel presence op jouw pols?
Ik draag deze met heel veel plezier. Mooi horloge. Niks mis mee. En de SARX029 is uit dat hout gesneden. Moet ik er een Urushi naast leggen, is de vraag. Eigenlijk wil ik dat wel, maar dan moet er één horloge uit.
Dank voor je uitgebreide antwoord ! Had na een korte Google poging al zo’n vermoeden wat de Urushi methode betreft. Wel heel gaaf, voegt voor mij persoonlijk weer meer verhaal en emotie aan een horloge toe. Eigenlijk is het dus net waar je voor kiest en is het beiden zijn/haar geld waard.
Lijkt de bracelet bij deze Presage modellen nu trouwens nieuw? Althans, ik mag aannemen vernieuwd en beter dan bij de Cocktail Time line up. Ik verwacht geen GS kwaliteit, maar ik mag aannemen dat deze wel net zo goed afgewerkt is als de kast.
Mede omdat ik wel gecharmeerd ben van de nieuwe 39mm KS, maar voor deze zelfde prijsklasse net zo goed de nieuwe Longines Conquest
Zowel de KS als de nieuwe Conquest zijn prachtige horloges. Veelgehoorde kritiek op de KS is dat het uurwerk dat wordt gebruikt niet matcht met de rest van de kwaliteit van het horloge. Want de KS is duidelijk beter afgewerkt dan Seikos uit een lager prijssegment en visueel een prachtig horloge.
Voor dat geld zou ik persoonlijk voor de nieuwe Longines gaan, maar dan wel wanneer deze uiteindelijk wordt uitgebracht in 38 of 39 mm
Ja zo zonde dat ze hem als 41mm hebben uitgebracht! Geen idee of ze hem ooit kleiner zullen gaan uitbrengen (misschien wel aangezien volgens mij bijna iedereen dit opmerkt). Uiteindelijk is de beste leerschool denk beide te gaan passen en kijken wat voor gevoel erbij komt kijken. Ik weet namelijk niet of het vernieuwde Longines uurwerk echt beter is dan die in de KS.
Longines Conquest
Nieuwe Conquest vind ik zozo. In plaats van de ouwe Conquest neem ik wel een groene Tissot Gentleman, dan kan zo’n Urushi Seiko voor hetzelfde geld er nog bij