De inspiratie begint nu wel op te raken geloof ik. Eerder waren er ‘duikhorloges’ en dat was goed genoeg; nu zijn er horloges voor (of geïnspireerd door) Amerikanen die in koud water duiken? Als we er vanuit gaan dat er 193 landen zijn en 3 globale watertemperaturen (koud, lauw en warm), dan kunnen ze met dit format voorlopig weer 579 releases verantwoorden.
Ik kan niet wachten op de Belgian Lukewarm-Water Diving serie.
Dan zouden ze toch een heel pak aan expedite horloges kunnen opentrekken, zeker met de nieuwere GMT uurweken.
Arctic Expedition, Antarctic Expedition, met en zonder GMT, een GMT die tegen de klok in draait voor de zuidpoolvariant, witte en zwarte wijzerplaat, met witte, grijze en zwarte bezel.
Dat kan nog best leuk worden als alternatief voor de Landmasters met een kinetic uurwerk.
Grand Seiko Thailand has announced a new limited edition model for their GS9 Club members. The SBGE299 has a red radial patterned dial, representing the evening sky near Lake Suwa, with a golden colored GMT hand and GS logo. The model has a stainless steel case measuring 40.5 x 14.7 x 48.7mm and utilizes the 9R66 automatic GMT Spring Drive calibre. This is a limited edition of 65 units and will be available to only GS9 members visiting the Central International Watch Fair 2023 at Central Chidlom.
Heh, zoveel overlap hebben wij ook niet in de verzameling, dus we beleven veel horloges toch uit een net wat andere hoek, denk ik.
Begrijp me goed, als we een kop koffie gaan doen en je hebt 'm bij je is het te respecteren omwille van de liefhebberij die uit het kopen van zo’n horloge spreekt, omdat zelfs een dresswatch die ik niet mooi vind al mooier is dan 90% van alle sporthorloges, en omdat het natuurlijk tot in de puntjes afgewerkt gaat zijn.
Maar zelf kopen en dragen? Neuh. Dan liever een Eichi II of die gouden limited van @amusicar.
There are two initial models in the line up with the GCLX997 having a porcelain dial with Roman numerals, and the GCLX999 has a porcelain dial with blue bar indexes. The hour, minute, seconds, and rear power reserve hands are all produced in steel, mirror polished and then heat treated to create an oxide film on their surface.
Mja. Dit spul is aan mij echt niet besteed. Ik vind het veel te eenvoudig qua looks. Hoef geen kermis om de pols maar dit is de andere kant. En dat porselein kan mij ook niet bekoren.