Gezien de geschiedenis van zowel Seiko duikhorloges in het algemeen en de Marine Master lijn in het specifiek vind ik dat wel wat zonde. Doet me nogal sterk denken aan de recentere G-klasses of het gebruik van de M badge op diesel BMW SUV’s. Je holt de capaciteiten uit die aan een bepaalde badge verbonden zijn. Of die capaciteiten nu in de praktijk benut worden of niet.
Ze hebben hier het exact omgekeerde gedaan. Ze hebben een lelijke SUV die niemand sinds 1990 nog off road gebruikte van een M-stickertje voorzien en er zowaar een mooie sportieve coupé van gemaakt. Da’s een verbetering.
Die kolderieke en tering lelijke LED vlinders voor op die lelleke BMW misbaksels, daarentegen, dat is geen vooruitgang.
Kortom: Heritage intereseert me niet zo lang het product nu maar beter wordt dan het gisteren was.
Andere lezing: ze hebben een naam verbonden met unieke en doelgerichte tool watches gebruikt om een veel minder doelgericht horloge aan te prijzen. Ik snap dat duikhorloges veel minder noodzakelijk zijn dan vroeger maar die manier van handelen vind ik toch niet authentiek. Geen probleem met de horloges in kwestie maar ze voldoen niet aan de vereisten van de badge naar mijn mening.